Bacheloropleiding Informatica

Informaticastudenten leren software te ontwikkelen en te ontwerpen. In theoretisch én praktisch onderwijs krijgen ze inzicht in alle fasen van softwareproductie:

• Specificeren en modelleren
  • Functioneel en technisch ontwerpen
  • Code schrijven
  • Documenteren en implementeren

Deze kennis passen ze toe op bijvoorbeeld gaming, data-mining en artificial intelligence.

Software en Game Project

Computing Sciences Studentenprojecten

Het softwareproject is een groot onderdeel van de bacheloropleiding Informatica, en is bedoeld als afsluiting en hoogtepunt van de studie. Je zult samen met een groep medestudenten een opdracht uitvoeren voor een (externe) klant. Studenten zullen hun brede kennis inzetten om samen een echt product (prototype) te ontwikkelen.

Theoretisch én praktisch onderwijs in alle fasen van softwareproductie.

Binnen de bacheloropleiding Informatica kun je op basis van jouw interesses kiezen tussen twee studiepaden: Algemene Informatica en Gametechnologie.

Informatica

Bacheloropleiding Informatica

Informatici bouwen automatiseringssystemen voor bedrijven of ontwerpen 'serious games' die gebruikt worden voor educatie, voorlichting of training. Informatica is te vinden in allerlei velden, denk aan gametechnologie, geneeskunde of economie.

Meer over de bachelor Informatica

Game Technology

Informatica studeren in Utrecht geeft je de mogelijkheid te kiezen voor de unieke studierichting Game Technologie. Ben je geïnteresseerd in het maken van computergames en wil je een universitaire opleiding volgen, dan is Game Technologie de richting voor jou.

Meer over Game Technology