Testimonials

Erik Huizen is student Communicatie en organisatie

Profielfoto Erik van Huizen, Communicatie en organisatie

“Ik zocht een communicatiemaster die niet alleen gericht was op marketing maar ook ruimte bood voor maatschappelijke vraagstukken, en die ruimte leek hier te bestaan. Ook de lange stage vond ik aanlokkelijk; je doet werkervaring op, en zelfvertrouwen over je professionele kunnen."

Lees meer

“Nu ik er een jaar op heb zitten, blijkt mijn keuze de juiste. Je kiest hier vaak zelf met welke sectoren en vraagstukken je bezig bent. Zo heb ik werkstukken gemaakt over complimenten op de werkvloer tot en met webcare van gemeentes. Ik kijk nu uit naar mijn stage bij ProRail. Die vond ik trouwens door een interviewopdracht in de eerste mastercursus. Een laatste voordeel van deze opleiding is de kleinschaligheid: studenten en docenten leren elkaar echt kennen."

Jori Navest is communicatieadviseur bij adviesbureau HVR Group

Profielfoto Jori Navest, Communicatie en organisatie

"In de master Communicatie en organisatie was er veel aandacht voor schrijfvaardigheid. Soms was die kritiek op je stukken best wel slikken. Maar ik ben daar nu heel blij mee, want ik ben echt beter gaan schrijven in de master. Ook is er veel aandacht voor onderzoek. Dat is vooral goed voor de analytische vaardigheden die je in je werk later nodig hebt."

Lees meer

"Ik ben nu communicatieadviseur bij HVR Group, een adviesbureau in Den Haag met vijftien adviseurs. Onze missie is om organisaties te helpen communicatiever te worden. Ik werk op dit moment voor vier opdrachtgevers: een groot bedrijf dat onderwijstoetsen maakt, een provincie, een klein juridisch adviesbureau en een ministerie. Dat geeft veel afwisseling. De ene dag ben ik heel praktisch bezig met bijvoorbeeld nieuwsbrieven maken of een social-mediaplanning, de andere dag ben ik meer strategisch bezig door voor een organisatie de reputatie onder verschillende stakeholders in kaart te brengen. Daarvoor hebben we een instrument ontwikkeld dat in één oogopslag helder maakt waar stakeholders zich bevinden op het strategisch speelveld, van stille opponent tot zichtbare medestander. Als zich in de bijbehorende media-analyses een probleem voordoet, kunnen we daar soms op reageren door een communicatiemiddel te maken zoals een persbericht of een factsheet. Op zo'n moment combineer je praktisch en strategisch werk."