Waarom willen we griezelen?

Spookhuizen zijn Utrecht niet vreemd. Het grootste spookhuis van de Benelux staat nog het hele jaar in Leidsche Rijn, en in de voortuin van de Stadsschouwburg konden mensen hun angsten onder ogen zien bij Phobiarama.

Maar waarom laten we ons vrijwillig de stuipen op het lijf jagen? Kunnen we niet zonder angst? Mediawetenschapper Dan Hassler-Forest van de Universiteit Utrecht houdt wel van horror en vertelt waarom griezelen voor velen onweerstaanbaar is.

Zie ook het artikel op DUIC

Samenwerking

In de huidige tijd waar nieuws snel wordt geconsumeerd en online teksten kort zijn, is het belangrijk duiding te blijven geven aan actuele onderwerpen. DUIC en de Universiteit Utrecht zijn daarom een samenwerking gestart om Utrechtse vragen op een wetenschappelijke manier te benaderen. Elke maand wordt een actueel thema behandeld door een onderzoeker in Onderzoeker vertelt.

Heb jij een vraag voor een wetenschapper? Mail naar redactie@duic.nl.