Tweede CenSAS Dierendialoog: stadsdier of natuurmens?!

Uitnodiging

Wonen dieren in het leefgebied van mensen of wonen mensen in dat van dieren? Kunnen we wel spreken van aparte leefgebieden? Praat mee over deze en meer vragen tijdens de tweede CenSAS Dierendialoog op 28 november 2019! Dit jaar gaat de dialoog over het samenleven van mens en dier in de natuur, in en om het huis en in de stad.

De CenSAS Dierendialoog is een jaarlijks terugkerend evenement voor iedereen die wil meedenken over de omgang met dieren. Of je nu vanuit je werk of privé met dieren bezig bent, iedereen is welkom. Tijdens de Dierendialoog gaan deelnemers in groepjes met elkaar in gesprek over verschillende contexten waarin mens en dier elkaar tegenkomen. De dialoog is de plek waar ruimte is voor verschillende visies, meningen en expertises. Het is de plek waar verbinding tot stand komt en in gezamenlijkheid wordt gezocht naar duurzame en verantwoorde oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken.

Dit jaar richten we ons op niet-gehouden dieren. Denk aan muizen in huis, zwijnen op de Veluwe, duiven in de stad en zeehonden op de Waddeneilanden. Hoe leven we in de toekomst samen met deze dieren in de stad, in en om het huis en in de natuur? En hoe gaan we om met eventuele conflicten tussen dieren en mensen?

Locatie en tijdstip

De Dierendialoog vindt plaats in Koninklijke Burgers’ Zoo in Arnhem tussen 18 en 22 uur. Van tevoren is er de mogelijkheid om deel te nemen aan een voorprogramma in de vorm van een rondleiding (vanaf 15.00 uur) en een broodjesbuffet.

Er is capaciteit voor maximaal 125 personen, waarbij wij rekening houden met een evenredige verdeling tussen mensen die in hun werk met dieren en/of diervraagstukken te maken hebben en andere geïnteresseerden. Wees er dus snel bij! Aanmelden kan tot en met 16 november.

Van TotActiviteit
15.30   16.45   Rondleiding (inloop 14.45 uur)
16.4518.00Broodjesbuffet
18.1518.50Plenaire opening (inloop 17.45 uur)
19.0021.15Dierendialoog in 2 rondes
21.1521.45Plenaire afsluiting
21.4522.15Borrel

Over CenSAS

Het Centre for Sustainable Animal Stewardship (CenSAS) staat voor Duurzaam en verantwoord samenleven van mens en dier. Het is een samenwerking tussen de Universiteit Utrecht en Wageningen University & Research. De medewerkers doen onderzoek, verzorgen onderwijs en faciliteren maatschappelijke dialoog op het gebied van mens-dierrelaties, dierenwelzijn en dierethiek.