Stageplaats College voor de Rechten van de Mens

Ben je geïnteresseerd in mensenrechten en vind je het leuk om bij een maatschappelijk relevante organisatie ervaring op te doen? Het College voor de Rechten van de Mens biedt een interessante stage waarbij je midden in de maatschappelijke en politieke discussie staat.

Over het College voor de Rechten van de Mens

Het College voor de Rechten van de Mens heeft de belangrijke taak om mensenrechten onder de aandacht te brengen en te houden bij alle Nederlanders en om de bescherming en de naleving van die rechten in Nederland te bevorderen.
Als onafhankelijk mensenrechteninstituut zet het College zich in om de bewustwording van de mensenrechten te vergroten.

Stageplaats

Het College biedt een stageplaats aan voor een masterstudent aan de Universiteit Utrecht. Het gaat om een doorlopende stageplaats die in samenwerking met het het Studie- en Informatiecentrum Mensenrechten (SIM) van het Departement Rechtsgeleerdheid van de Universiteit Utrecht wordt ingevuld. De voorkeur gaat uit naar studenten die een of meer mensenrechtelijke vakken hebben gevolgd of volgen bij het SIM of hun bachelorscriptie hebben geschreven over een mensenrechtelijk onderwerp.

Mijn stage bij het College voor de Rechten van de Mens was een erg leerzame en leuke ervaring. Ik heb een fijne periode gehad met veel sociale en gezellige collega’s!

Nienke Geessink
Student/stagiair College voor de Rechten van de Mens, september 2017 - januari 2018

Interesse?

De eerstvolgende stageplaatsen komen vrij tegen de zomer van 2018 (start: in juli, augustus of september). Stuur je sollicitatiebrief met cv uiterlijk 25 april naar Marjolein van den Brink,m.vandenbrink@uu.nl. Sollicitatiegesprekken zullen worden gevoerd in de week van 30 april – 4 mei 2018.

Meer details over de stage en de sollicitatieprocedure vind je in de beschrijving van de stageopdracht (pdf).