Roos Ykema wint studentenprijs

Student Milieu- en Natuurwetenschappen en Rechten Roos Ykema won tijdens de opening Academisch jaar de prijs voor bijzondere verdiensten met haar initiatief Taalles Vluchtelingen Utrecht Team.

Samen met ruim vijftig taalvrijwilligers verzorgt Roos taallessen voor vluchtelingen in het Asielzoekerscentrum Oog en Al. De taallessen bieden vluchtelingen de mogelijkheid om tijdens hun wachttijd op een verblijfsvergunning kennis te maken met de Nederlandse taal.

De Universiteit Utrecht reikt jaarlijks de studentenprijzen uit aan studenten die uitmuntend presteren binnen en buiten hun studie. Hiermee wil de universiteit studenten stimuleren het beste uit zichzelf te halen en laten zien dat zij trots is op hen.