Reindert Dhondt ontvangt Humboldt Research Fellowship

Persoon kijkt door een sleutelgat © iStockphoto.com/urbazon
© iStockphoto.com/urbazon

De Duitse Alexander von Humboldt Stiftung heeft aan dr. Reindert Dhondt (Talen, Literatuur en Communicatie) een Humboldt-Forschungsstipendium für erfahrene Wissenshaftler toegekend voor zijn project over de representatie van verdreven en gekidnapte personen in recente Colombiaanse film en literatuur.

Dr. Reindert Dhondt

Het onderzoeksproject

Het project bestudeert uiteenlopende culturele representaties van het geweld in Colombia’s periferie en stelt de vraag naar de functie van verhalen in conflictbeheersing en hun bemiddeling in de vorming van een nationaal geheugen in een complexe en verdeelde samenleving.

Met de onderzoeksbeurs kan Dhondtgedurende een periode van twaalf maanden onderzoek verrichten aan de Goethe-Universität van Frankfurt am Main en intensief samenwerken met prof. dr. Roland Spiller en zijn team. Ook laat de beurs hem toe kortere onderzoeksverblijven in te lassen aan de Universität Konstanz en het Ibero-Amerikanisches Institut te Berlijn.