Podcast: Arbeidsmarkttekorten, hybride werken en welzijn als trends van 2022

Joop Schippers, Tanja van der Lippe, Hajo Reijers, Eva Knies, Thomas Martens

Afgelopen jaar was een ingrijpend jaar op het gebied van werk. De enorme krapte op de arbeidsmarkt begon in veel sectoren zijn tol te eisen. Het dwingt directies om het werkgeluk van hun medewerkers op de strategische agenda te zetten. Ook onze manier van werken is onder invloed van de coronapandemie blijvend veranderd. Minder bij elkaar en meer voor een scherm. In deze aflevering van de Future of Work podcast gaat presentator Glenn van der Burg met vijf experts op zoek naar de veranderingen die werk het afgelopen jaar heeft ondergaan en wat dat betekent voor het komende jaar.

In de studio zijn de spilfiguren van de Future of Work aan de Universiteit Utrecht

• Tanja van der Lippe, hoogleraar sociologie
  • Joop Schippers, hoogleraar arbeidseconomie;
  • Thomas Martens, manager van de Future of Work hub van de Universiteit Utrecht
  • Eva Knies, hoogleraar Strategisch Human Resource Management;
  • Hajo Reijers, Hoogleraar Business Process Management & Analytics

Over de Future of Work podcast

Onderzoekers van de Future of Work van de Universiteit Utrecht delen, samen met mensen uit de praktijk, de nieuwste inzichten over werk én de actualiteit in deze maandelijkse podcast. Hij wordt gemaakt in samenwerking met People Power, een programma op New Business Radio.

Luisteren en abonneren

Je kunt de Future of Work podcast ook op Spotify beluisteren, bij Apple Podcasts, Google Podcasts en op Soundcloud. Elke maand wordt één aflevering van het programma People Power gemaakt door de Future of Work hub van de Universiteit Utrecht.

Wil je op de hoogte blijven van alle podcasts? Meld je dan aan voor People Power op WhatsApp. Sla het nummer 06 45 66 75 48 op in je contacten en stuur een bericht “PODCAST AAN”, dan houden wij jou op de hoogte over nieuwe afleveringen.

Elke maandag van 15 tot 17 uur hoor je People Power op New Business Radio. Wil jij de programma’s gratis en automatisch op je mobiel? Abonneer je hier op de Podcast

Wil je weten hoe je onze podcast op je iPhone, Android, Computer of SONOS krijgt, klik dan hier voor onze handleiding.