Playful Identities: The Ludification of Digital Media Cultures

  

Op 20 januari 2015 verscheen bij Amsterdam University Press de bundel Playful Identities: The Ludification of Digital Media Cultures. Achttien auteurs (waaronder dr. René Glas, dr. Michiel de Lange en prof. dr. Joost Raessens) onderzoeken vanuit diverse disciplines de rol van digitale mediatechnologieën in speelse identiteitsconstructie. De auteurs stellen dat hedendaagse vormen van spel niet alleen productieve metaforen zijn om identiteit bij te begrijpen, maar dat ze zelfs het medium zijn waarmee mensen hun identiteit vormgeven. 

Dit boek is een van de resultaten van het NWO-project Playful identities.
Lees meer in het Engels.

  • Titel: Playful Identities: The Ludification of Digital Media Cultures
  • Onder redactie van:
    Prof. dr. Joost Raessens (Mediatheorie, Universiteit Utrecht)
    Dr. Michiel de Lange (Docent nieuwe media, Universiteit Utrecht)
    Prof. dr. Valerie Frissen (CEO SIDN Fund, Hoogleraar ICT & Social Change, Erasmus Universiteit Rotterdam)
    Dr. Sybille Lammes (Assistent-docent bij het Centre for Interdisciplinary Methodologies, University of Warwick)
    Prof. dr. Jos de Mul (Hoogleraar Filosofische Antropologie, Erasmus Universiteit Rotterdam)
  • ISBN: 9789089646392
  • Uitgeverij: Amsterdam University Press, 2015