Onderzoek naar medicatie voor Atopie

Seriousdogs

Velen kennen wel het beeld van mensen met nare, jeukende plekken op hun huid. Die plekken zijn vaak het gevolg van atopisch eczeem, een chronische, allergische huidontsteking. Vele honden hebben ook last van deze aandoening, ook wel atopie genoemd. Annette Jassies-Van der Lee, dermatoloog en tot voor kort onderzoeker bij de Universiteitskliniek voor Gezelschapsdieren (UKG) deed haar promotieonderzoek naar een remedie.

Annette: “Het voordeel van dit soort onderzoek bij de Universiteitskliniek is dat de resultaten direct gebruikt kunnen worden voor verdergaand onderzoek bij de onderzoeksgroep. Nergens anders liggen onderzoek en praktijk zo dicht bij elkaar. Dat kan alleen maar voordelen hebben.”

Het volledige artikel is verschenen in 'seriousdogs' en is hier te lezen.