Nieuw: ondersteuning voor UU-docenten via Teaching Support

In de afgelopen periode moesten alle docenten aan de slag met het opnieuw inrichten van hun onderwijs: onderwijs geven op afstand werd de norm. Docenten zijn hier voortvarend mee aan de slag gegaan om het onderwijs toch zo goed mogelijk door te laten gaan.

Het College van Bestuur heeft herhaaldelijk haar waardering uitgesproken voor deze geweldige prestatie en studenten waren ook blij dat er toch ‘gewoon’ onderwijs werd gegeven. En hoewel onderwijs op locatie gelukkig weer vaker mogelijk wordt, ziet het er naar uit dat onderwijs op afstand (online) voorlopig heel belangrijk blijft.

Onderwijsvragen

Hoe krijg je online meer interactie met je studenten? Welke tools kan je inzetten? Hoe bereik je je onderwijsdoelen? En welke mogelijkheden zijn er om online te toetsen? De partners in het Centre for Academic Teaching, waaronder Educate-it, Onderwijsadvies & Training en docentencommunity TAUU, organiseerden webinars en Q&A’s om dit soort vragen te beantwoorden. Uit een docenten-enquête bleek dat docenten door de bomen het bos niet meer zagen: bij welke partij kan je met welke vraag terecht? Daarom is besloten om Teaching Support te organiseren, een helpdesk waarin de partners in het Centre for Academic Teaching hun diensten en expertise bundelen. Alle docenten van alle typen onderwijs (regulier, maar bijvoorbeeld ook post-initieel en PhD) kunnen hier met al hun vragen terecht. Niet alleen voor de huidige tijd, maar als nieuwe, permanente dienst.

Hoe bereik je Teaching Support?

Teaching Support is vanaf 6 juli bereikbaar via teachingsupport@uu.nl of 030-2532197. Teaching Support is bereikbaar van maandag t/m vrijdag, van 9.00 tot 17.00 uur. Je wordt geholpen door een docentondersteuner die jou direct kan helpen of die precies weet wie jou met je vraag kan helpen. Je wordt dan direct doorverwezen. Het streven is dat je nog dezelfde dag geholpen wordt door de juiste persoon/expert.

De contactgegevens zijn opgenomen in deze pdf, die alle docenten ook als kaart thuisgestuurd krijgen.