Manon Kluijtmans benoemd tot hoogleraar

Manon Kluijtmans

Manon Kluijtmans is per 1 december benoemd tot hoogleraar ‘Education to connect science and professional practice’ bij de faculteit Geneeskunde. Haar leeropdracht staat in het teken van de verbinding tussen theorie en praktijk, en hoe onderwijs hieraan kan bijdragen.

Manon is directeur van de masteropleiding Klinische Gezondheidswetenschappen, en onder andere verantwoordelijk voor de masterprogramma's Verplegingswetenschap, Fysiotherapiewetenschap en Logopediewetenschap. De opleiding staat bekend om de sterke verbinding tussen wetenschappelijk onderzoek en zorgpraktijk. Daarnaast is ze twee dagen per week actief als Academic Director van het Centre for Academic Teaching van de Universiteit Utrecht. Het centrum dat zich richt op docentontwikkeling, onderwijsinnovatie, en structurele evaluatie, onderzoek en kennisdeling van onderwijs.

Deze benoeming onderstreept het belang dat de Universiteit Utrecht hecht aan versterking van het onderwijskundig leiderschap en evidence-based teaching.