Maart in het teken van Equality, Diversity & Inclusion

Equality, Diversity, Inclusion

In maart 2021 besteedt de Universiteit Utrecht voor het tweede jaar op rij extra aandacht aan Equality, Diversity & Inclusion. In deze maand maart organiseren we diverse (online) activiteiten voor iedereen, zoals lezingen en (creatieve) workshops voor studenten, medewerkers, alumni en andere geïnteresseerden.

Activiteiten

Geplande activiteiten zijn de uitreiking van de jaarlijkse Diversity & Inclusion Award, de viering van International Women’s Day met o.a. Belle Derks & Mara Yerkes, het symposium ‘Diversiteit in Intake en Selectie’ en een online pubquiz om je kennis over Equality, Diversity & Inclusion te testen. Ook kun je meedoen aan het All Inclusive spel of een workshop bijwonen over hoe het is om te werken met een arbeidsbeperking. Voor studenten organiseren we een workshop om het bewustzijn over racisme en discriminatie te vergroten.

Publicaties

Daarnaast publiceren we in maart verschillende artikelen over diversiteit en inclusie, waaronder een interview over neurodiversiteit. Wil je nu alvast meer weten over wat diversiteit betekent voor onze studenten en medewerkers? Lees en bekijk onze verhalen en video’s of lees de nieuwste Pandora online.

Bekijk het complete overzicht van activiteiten hieronder: