Impact Café Interview - Flattening the climate-curve: Groen herstel na de coronacrisis?

Wie had ooit gedacht dat het zien van een vliegtuig aan de horizon zo bijzonder zou zijn? De lucht die we inademen is in twee maanden tijd dubbel zo schoon geworden als voor de ‘intelligente lockdown’, maar hoe lang zullen deze effecten nog aanhouden? Impact Café ziet deze crisis als een goed moment om na te denken over klimaatverandering.

In gesprek met Sanne Akerboom
De studenten van Impact Café hebben de afgelopen maanden niet stilgezeten en - vanuit hun eigen woonkamers - hard gewerkt aan een driedelige online serie over de impact van de coronacrisis op klimaatverandering. In deze eerste aflevering gaan ze in gesprek met Sanne Akerboom, onderzoeker aan de Universiteit Utrecht. Haar onderzoek richt zich op de vraag hoe wet- en regelgeving en beleid kunnen bijdragen aan het tegengaan van klimaatverandering.

Overheidsbeleid gericht op duurzaam herstel
Aan haar stelt het Impact Café onder andere de vraag of de coronacrisis mogelijkheden biedt om overheidsbeleid zo in te richten dat duurzaam herstel wordt gestimuleerd. Kunnen steunmaatregelen aan bedrijven zo worden ingezet dat duurzaamheid een centrale plaats krijgt?

Impact Café
Impact Café is een initiatief voor en door studenten van de faculteit Recht, Economie, Bestuur en Organisatie van de Universiteit Utrecht. Het doel is het vinden van knelpunten en oplossingen op het gebied van duurzaamheid en de discussie tussen studenten en experts aan te wakkeren. De inhoud van de videoreeks valt onder het grotere thema: Wat betekent de corona-crisis voor het klimaat op de lange termijn?

Tijd voor actie? Volg Impact Café op Facebook en Instagram!