Honours Research Exchange tussen Universiteit Utrecht en Hong Kong University

A traditional junk boat sailing across Victoria Harbour, Hong Kong © iStockphoto.com/yongyuan

Als onderdeel van het Humanities Honours Programme, zal dit jaar de eerste 'Honours Research Exchange' tussen de Universiteit Utrecht en Hong Kong University plaatsvinden.

intensieve samenwerking

Onder leiding van Honourscoördinator dr. Rick Dolphijn (Media- en performance) en prof. dr. Gray Kochhar Lindgren (director, Common Core Program, Hong Kong University) zullen tien studenten uit Utrecht en tien studenten uit Hong Kong een half jaar lang intensief samenwerken in fysieke en virtuele ruimten aan een academisch en maatschappelijk thema dat zij van het grootste belang achtten.

evenementen in Utrecht en Hong Kong

De studenten zullen het noodzakelijke onderzoek doen, sprekers uitnodigen en locaties regelen, om uiteindelijk twee keer een week lang allerlei evenementen te organiseren (lectures, workshops, round table dicussions, exhibitions en/of performances). In aanwezigheid van beide onderzoeksgroepen zal er in april 2016, in samenwerking met het Nederlands consulaat en enkele kunstinstellingen, een exchange-week plaatsvinden in Hong Kong; in juni 2016 vinden de activiteiten plaats in Utrecht.