Het IT-inspiratieproject van Francien Peterse

In het kader van onderwijsvernieuwing en het gebruik van ICT in het onderwijs heeft UYA-lid dr. ir. Francien Peterse een online labmanual ontwikkeld. Dit heeft ze gedaan met behulp van een beurs van Educatie-it.

portret francien peterse

Educate-it is een UU-breed programma voor en door docenten en studenten, met oog op het onderwijs van de toekomst. Educate-it ondersteunt docenten zowel in het praktische gebruik van IT-tools als bij het (her)ontwerpen van hun onderwijs naar een blended learning vorm. Hierbij wordt zoveel mogelijk evidence-informed gewerkt.

Voor een cursus binnen de opleiding Aardwetenschappen heeft Peterse in samenwerking met Educatie-it LabBuddy ontwikkeld: een online practicumhandleiding die ervoor zorgt dat studenten optimaal voorbereid zijn voordat ze beginnen aan hun experimenten in het laboratorium.

Het project is met succes afgerond. Bekijk de video met de bevindingen van het project hieronder.