Hans Kooistra ontvangt Vaarkamptoga tijdens openingsceremonie lustrumweek

Vijf jaar lang mag een inspirerende hoogleraar de Vaarkamptoga dragen. Na het overlijden van Henk Vaarkamp in 2011 werd de toga overhandigd aan Theo Lam, en vervolgens aan Björn Meij, die hem beiden vijf jaar in bruikleen hebben gehad. Gisteren heeft hoogleraar Hans Kooistra de toga ontvangen uit handen van Erica Vaarkamp, tijdens de openingsceremonie van het 18e lustrum van de Diergeneeskundige Studenten Kring.

De officiële openingsceremonie begon met een aantal voordrachten door Koen Riep (praeses der 18e luco), Babeth van Loon (praeses D.S.K.), Erica Vaarkamp, Hans Kooistra (hoogleraar en ontvanger van de toga), Harold Bok (vice-decaan). Hans Kooistra na de ontvangst van de toga:

Henk Vaarkamp was een grootheid, zowel op de faculteit Diergeneeskunde als in diergeneeskundig Nederland. Het is dan ook een bijzonder grote eer om zijn toga overhandigd te krijgen. Het feit dat de studenten mij hebben voorgedragen, omdat ze vinden dat ik een grote bijdrage lever aan hun ontwikkeling tot praktiserend dierenarts, maar mij uitzonderlijk trots.

Van 21 t/m 25 september 2022 vinden er verschillende evenementen en festiviteiten plaats in het kader van het 18e lustrum. Voor meer informatie, bezoek dskonline.nl, de Bullseye DSK op Instagram of de 18e Luco op Facebook.

Meer informatie: Koen Riep, lustrum.dsk@uu.nl

Foto's: https://plienphotography.com