Hajo Reijers per 1 januari benoemd tot hoogleraar Business Process Management & Analytics

Hajo Reijers

Per 1 januari begint Hajo Reijers als hoogleraar Business Process Management & Analytics bij het departement Informatica. Zijn onderzoek en onderwijs is gericht op business process management, data analytics en conceptual modeling. Reijers werkt in zijn onderzoek veel samen met dienstverlenende organisaties en organisaties in de gezondheidszorg. Naast zijn onderzoek heeft Reijers veel ervaring in onderwijs en begeleiding van studenten.

Reijers behaalde zijn doctorstitel in 2002, nadat hij al ervaring had opgedaan in een aantal verschillende bedrijven en functies. Hij is momenteel hoogleraar Business Informatics aan de Vrije Universiteit Amsterdam. Reijers start in Utrecht met een onderzoeksgroep met twee medewerkers uit zijn huidige groep, en verwacht deze groep verder uit te bouwen met externe financiering. Hij zal daarnaast een belangrijke rol spelen in de interdisciplinaire samenwerking binnen de UU, onder meer door bij te dragen aan de focusgebieden Applied Data Science, Professional Performance en het Big Data Complexity Center.