Haidee Kotze benoemd tot hoogleraar en voorzitter van Vertalen

Prof. dr. Haidee Kotze

Vanaf 1 november 2019 vervult Haidee Kotze de rol van hoogleraar en voorzitter van Vertalen in het Departement Talen, Literatuur en Communicatie.

Voor deze functie was Haidee Senior Lecturer aan de afdeling Linguïstiek van de Macquarie University in Australië. Ze promoveerde in 2010 aan de Universiteit van de Witwatersrand in Zuid-Afrika. Haar eerste monografie werd in 2012 gepubliceerd door John Benjamins, getiteld Postcolonial polysystems: De productie en ontvangst van vertaalde jeugdliteratuur in Zuid-Afrika. Haidee's huidige onderzoeksinteresses richten zich op taalvariatie en -verandering, met de nadruk op zowel de psycholinguïstische als sociale omstandigheden van taalcontact. Haidee is ook dichteres en publiceerde onlangs haar derde dichtbundel Scrim.

Meer informatie in het Engels.