15 juni 2017

Europese PARRISE-project in eindfase

Na ruim drie jaar van voorbereiding en twee testrondes heeft het PARRISE-project veel bereikt, zo stelden de 18 partners uit 11 landen vast tijdens hun overleg in Toulouse van 9 tot en met 12 mei. Het project combineert socio-scientific issues en burgerschapsvorming met onderzoekend leren bij zowel nieuwe als zittende bèta-docenten. Deze aanpak ‘socio-scientific inquiry-based learning (SSIBL)’ wordt inmiddels gedoceerd, van Zweden tot Portugal en van Engeland tot Israël.

Het laatste half jaar van PARRISE staat in het teken van disseminatie. De partners verspreiden hun ervaringen in het eigen land en de website www.parrise.eu wordt de komende maanden gevuld met voorbeelden van docententrainingen, lesmateriaal voor in de klas en een toolkit voor docentenopleiders. Ook organiseert PARRISE een (gratis) eendaagse conferentie in Dublin op 20 augustus.

PARRISE wordt vanuit het Freudenthal Instituut geleid door Christine Knippels en Frans van Dam.