Diversiteit en Inclusie Hoogtepunten 2018-2019 gepresenteerd

Bereikte resultaten van de Taskforce Diversiteit en Inclusie

Op dinsdag 1 oktober 2019 presenteerde de Taskforce Diversiteit en Inclusie de Diversiteit en Inclusie Hoogtepunten 2018-2019. Deze datum is niet toevallig: 1 oktober is het namelijk ook landelijke Diversity Day. Deze dag is in het leven geroepen door Diversiteit in Bedrijf, een organisatie die diversiteit en inclusie op de werkvloer stimuleert. De Diversiteit en Inclusie Hoogtepunten 2018-2019 zijn in het Nederlands en in het Engels te lezen.

Talenten optimal benutten

De Universiteit Utrecht stimuleert diversiteit en inclusie binnen het onderwijs, het onderzoek en de organisatie en wil gelijke kansen creëren voor iedereen. Pas wanneer je jezelf bent, kun je je talenten optimaal benutten. De Universiteit Utrecht wil dat iedereen zich welkom voelt, ongeacht gender, culturele afkomst, seksuele oriëntatie, leeftijd of arbeidsvermogen.

Sinds 2017 speelt de Taskforce Diversiteit en Inclusie een belangrijke rol in het aanjagen van de discussie over diversiteit en inclusie. Daarnaast stimuleert de Taskforce beleid en ondersteunt het initiatieven. Het Strategisch Plan 2016-2020 is halverwege de looptijd. De Taskforce Diversiteit en Inclusie presenteert deze Diversiteit en Inclusie Hoogtepunten 2018-2019 om een update te geven over de lopende thema’s en geboekte successen.

Diversity & Inclusion Award 2020

Sinds dit jaar reikt de Universiteit Utrecht jaarlijks de Diversity & Inclusion Award uit. Op die manier wil de UU aandacht vragen en waardering uitspreken voor de mooie initiatieven van studenten en medewerkers die bijdragen aan een meer diverse en inclusieve universiteit. Ook dit jaar kunnen er weer studenten, medewerkers en teams worden voorgedragen voor de Diversity& Inclusion Award. Nominaties kunnen tot 15 november 2019 worden ingestuurd via diversity@uu.nl. Kijk voor meer informatie en de criteria op de website.