28 januari 2015

De nieuwe website: wat is veranderd?

3 HOOG

Op 28 januari 2015 is de nieuwe website van de Universiteit Utrecht gelanceerd. Wat is er precies veranderd?

Allereerst de vormgeving. De website is goed leesbaar op smartphone en tablet. Met een up-to-date design en doelgroepgerichte informatie vindt de bezoeker vanaf elk device de juiste pagina met zo min mogelijk muisklikken.

Verder is de informatie anders ingericht. De vele onderdelen die de universiteit rijk is, hebben allemaal een eigen website binnen het geheel gekregen. De onderdelen maken gebruik van de nieuws- en agendamodule en verwijzen naar de profielpagina’s van hun medewerkers.

Veel aandacht is besteed aan goede vindbaarheid van informatie. Zo is op de overzichtspagina van alle onderzoeksgebieden een filter gemaakt waarmee het gemakkelijk is om onderzoeksgroepen te vinden die horen bij een interessegebied, thema of faculteit. En uiteraard heeft de nieuwe website een heldere navigatie en een uitstekende zoekmachine. 

We wensen u veel plezier met het ontdekken van de nieuwe corporate website! Voor complimenten, tips of op- en aanmerkingen, kunt u mailen naar corporatesite@uu.nl.

De studentenwebsite is ook vernieuwd. Wat daar is veranderd, leest u hier.