De impact van COVID-19 op werknemers en organisaties

Vrouw woont Zoom meeting bij

Onderzoeker Veerle Brenninkmeijer, verbonden aan de Future of Work hub, droeg bij aan een speciale editie van Gedrag & Organisatie over de impact van COVID-19 op werknemers en organisaties.

Het themanummer, bestaat uit twee delen en wil inzicht bieden in de gevolgen van de COVID-19 op de aard, organisatie en beleving van werk. Onderzoekers doen ook aanbevelingen om werknemers en organisaties te beschermen tegen de negatieve gevolgen van de pandemie. En het themanummer beoogt om gewenste fundamentele veranderingen in gang te zetten in arbeidsorganisaties en op de arbeidsmarkt in het algemeen.

Toegang

Deze editie kwam tot stand na een call for papers in het najaar van 2020 en is uitgebracht in november 2021 onder redactie van Veerle Brenninkmeijer, Tinka van Vuuren, Nele De Cuyper & Anita de Vries. Toegang kan via Amsterdam University Press (bij persoonlijk abonnement) of via uw bibliotheek (bij instellingsabonnement).

Over de onderzoeker

Veerle Brenninkmeijer verricht aan de Universiteit Utrecht onderzoek in het brede onderzoeksveld van de Arbeids- & Organisatiepsychologie. Ze bestudeert onder meer welzijn en prestaties van werknemers, loopbaanontwikkeling van jonge professionals, job crafting en re-integratie van werknemers met psychische klachten.