Boekpublicatie: Alledaags rekenen

ISBN: 978 90 351 4388 3

Woensdag 13 januari verschijnt bij Uitgeverij Prometheus
Alledaags rekenen
We zullen het nog één keer uitleggen!

van Marjolein Kool & Ed de Moor

Nummerplaten, bankbiljetten, gokautomaten, de kalender, je streefgewicht… het leven lijkt soms wel één grote rekensom. In elke supermarkt, stationshal, huiskamer en kroeg wemelt het van de getallen. Om daar grip op te krijgen kan een rekenmachine soms helpen, maar daarvoor moet je nog steeds wel de principes van het elementaire rekenen kennen én begrijpen. Marjolein Kool en Ed de Moor kozen honderd situaties uit het dagelijks leven en leggen daarmee de regels en achtergronden van het rekenen glashelder in woord én beeld uit. Op de trap, bij de koffieautomaat, onder de douche, je zult het voortaan altijd en overal ervaren… alledaags rekenen is onvermijdelijk en onalledaags boeiend.

Dr. Marjolein Kool is pabodocent, onderwijsontwikkelaar, onderzoeker en boegbeeld van het nationale Bartjens Rekendictee. Ze was wiskundeleraar en hoofdredacteur van het rekentijdschrift Volgens Bartjens.

Dr. Ed W.A. de Moor publiceert regelmatig over reken- en wiskundedidactiek en de historie daarvan. Hij was wiskundeleraar, schoolleider, opleider, onderzoeker, leerplanontwikkelaar en oprichter van de Nederlandse Vereniging voor de Ontwikkeling van het Reken-WiskundeOnderwijs (NVORWO).