Bart Gadella benoemd als gasthoogleraar bij Universiteit Gent

Per 4 maart 2019 is Bart Gadella benoemd als gasthoogleraar bij de Universiteit Gent. Zijn opdracht omvat wetenschappelijk onderzoek in de voortplanting binnen de vakgroep Voortplanting, Verloskunde en Bedrijfsdiergeneeskunde bij de faculteit Diergeneeskunde.

De benoeming is het resultaat van een 11 jaar lange, succesvolle samenwerking tussen Gadella en professor Ann van Soom. Ze werkten onder andere samen in het onderzoek van de gezamenlijke promovendus/post-doc Bart Leemans, die momenteel in Utrecht voortplantingsonderzoek verricht op driedimensionale weefselcultures van paardeneileiders. In de toekomst gaan Gadella en Van Soom meer samenwerken en onderzoek begeleiden bij het onderzoeksprogramma Fertiliteit en Reproductie van de Universiteit Utrecht en het voortplantingsonderzoek van de groep van Van Soom. Ook willen ze gezamenlijk aan de slag met het indienen van onderzoeksvoorstellen.