3 februari 2020

Andere manier van inloggen

Aanvragen en verlengen in WorldCat niet langer mogelijk met bibliotheekpas

Per 1 februari kunt u niet meer inloggen met de cijfers van de barcode op uw lenerspas, de lenersbarcode.

Om materiaal uit de collectie van de Universiteitsbibliotheek Utrecht aan te vragen of om de leentermijn van geleend materiaal te verlengen, moet u inloggen met uw Solis-id. Uw Solis-id moet gekoppeld zijn aan uw lenerspas.

Medewerkers van de Universiteit Utrecht

Bij de servicebalie van de universiteitsbibliotheek, kunt u uw Solis-id laten koppelen aan uw lenerspas. U kunt ook een e-mail met dit verzoek sturen naar de bibliotheek: bibliotheek@uu.nl

Niet verbonden aan de UU?

Ook voor externe leners geldt dat zij hun gast-Solis-id moeten laten koppelen aan hun lenerspas of leeszaalpas. Dat kan bij de balie of via een email naar bibliotheek@uu.nl

Heeft u nog geen gast-Solis-id? Vult u dan het volgende formulier in. Op vertoon van een geldig legitimatiebewijs wordt uw account dan aan de servicebalie geactiveerd en gekoppeld aan uw lenerspas/leeszaalpas. Vanaf dat moment kunt u inloggen in WorldCat met uw gast-Solis-id.

Zolang uw Solis-id niet aan uw lenerspas is gekoppeld, kunnen wij u uiteraard helpen met het verlengen van de leentermijn van geleend materiaal. Mailt u in dat geval naar bibliotheek@uu.nl