drs. M. (Martin) Kindt
M.Kindt@uu.nl
Gegenereerd op 2018-01-18 14:58:33


Alle publicaties
  2017 - Vakpublicaties
Kindt, M. (2017). Algebra om te bewijzen. Euclides, 93 (2), (pp. 5-8) (4 p.).
Kindt, M. & Hietbrink, H.J. (2017). Het Avontuur dat Algebra heet - Enige grensverleggende episoden in de historie van de algebra. Amsterdam: Epsilon Uitgaven.
Kindt, M. (2017). Pythagoras in meer dimensies. Euclides, 92 (7), (pp. 8-11) (4 p.).
Kindt, M. (2017). Uit het boek van Fibonacci. Euclides, 92 (5), (pp. 4-6) (3 p.).
  2015 - Vakpublicaties
Kindt, M. (2015). 1001 redenen waarom 2º = 1. Euclides, 91 (3), (pp. 16-19) (4 p.).
Kindt, M. (2015). Breuken op de helling (1). Euclides, 90 (5), (pp. 11-15) (5 p.).
Kindt, M. (2015). Breuken op de helling (2). Euclides, 90 (6), (pp. 13-16) (4 p.).
Kindt, M. (2015). Een Variabele Constante. (432 p.). Epsilon Uitgaven.
Kindt, M. (2015). Wat te bewijzen was. (160 p.). Utrecht: Universiteit Utrecht.
  2011 - Vakpublicaties
Kindt, M. & Lemmens, P.W.H. (2011). Ontwikkelen met kettingbreuken. (58 p.). Utrecht: Epsilon Uitgaven.
Kindt, M. (2011). Wat te bewijzen is (52). Nieuwe Wiskrant, 30 (3), (pp. 16-18) (3 p.).
Kindt, M. (2011). Wat te bewijzen is (53). Nieuwe Wiskrant, 30 (4), (pp. 32-34) (3 p.).
Kindt, M. (2011). Wat te bewijzen is (54). Nieuwe Wiskrant, 31 (1), (pp. 14-16) (3 p.).
  2010 - Wetenschappelijke publicaties
Drijvers, P.H.M., Goddijn, A.J. & Kindt, M. (2010). Algebra education: exploring topics and themes. In P. Drijvers (Eds.), Secondary algebra education. Revisiting topics and themes and exploring the unknown (pp. 5-26) (22 p.). Rotterdam: Sense Publishers.
  2010 - Vakpublicaties
Kindt, M. & Dekker, G.H. (2010). Oefenen met breuken. Utrecht: Freudenthal instituut.
  2009 - Vakpublicaties
Kindt, M. (2009). Re(j)alistic Math on the occasion of ten years Isfahan Mathematics House. Nieuwe Wiskrant, 28 (4), (pp. 41-45) (5 p.).
Kindt, M. (2009). Wat te bewijzen is (44). Nieuwe Wiskrant, 28 (3), (pp. 11-13) (3 p.).
Kindt, M. (2009). Wat te bewijzen is (45). Nieuwe Wiskrant, 28 (4), (pp. 29-31) (3 p.).
Kindt, M. (2009). Wat te bewijzen is (46). Nieuwe Wiskrant, 29 (1), (pp. 26-28) (3 p.).
Kindt, M. (2009). Wat te bewijzen is (47). Nieuwe Wiskrant, 29 (2), (pp. 24-26) (3 p.).
  2008 - Vakpublicaties
Kindt, M. (2008). Wat te bewijzen is (40). Nieuwe Wiskrant, 27 (3), (pp. 4-6) (3 p.).
Kindt, M. (2008). Wat te bewijzen is (41). Nieuwe Wiskrant, 27 (4), (pp. 12-13) (2 p.).
Kindt, M. (2008). Wat te bewijzen is (42). Nieuwe Wiskrant, 28 (1), (pp. 15-17) (3 p.).
Kindt, M. (2008). Wat te bewijzen is (43). Nieuwe Wiskrant, 28 (2), (pp. 20-23) (4 p.).
  2007 - Vakpublicaties
Kindt, M. (2007). Wat te bewijzen is (36). Nieuwe Wiskrant, 26 (3), (pp. 15-16) (2 p.).
Kindt, M. (2007). Wat te bewijzen is (37). Nieuwe Wiskrant, 26 (4), (pp. 22-24) (3 p.).
Kindt, M. (2007). Wat te bewijzen is (38). Nieuwe Wiskrant, 27 (1), (pp. 35-36) (2 p.).
Kindt, M. (2007). Wat te bewijzen is (39). Nieuwe Wiskrant, 27 (2), (pp. 35-37) (3 p.).
  2006 - Vakpublicaties
Drijvers, P.H.M., Goddijn, A.J. & Kindt, M. (2006). Oriëntatie op schoolalgebra. In P. Drijvers (Eds.), Wat a is, dat kun je niet weten. Een pleidooi voor betekenisvolle algebra op school (pp. 7-24) (18 p.). Utrecht: Freudenthal Instituut, Universiteit Utrecht.
Kindt, M. (2006). Panamapraktijktip 103: De gulden rechthoek. Panama-Post - Reken-wiskundeonderwijs: onderzoek, ontwikkeling, praktijk, 25 (2), (pp. 46-50) (5 p.).
Dekker, T. & Kindt, M. (2006). Wat doen we (niet) met breuken?. Nieuwe Wiskrant, 26 (2), (pp. 6-10) (5 p.).
Kindt, M. (2006). Wat te bewijzen is (35). Nieuwe Wiskrant, 26 (2), (pp. 19-21) (3 p.).
  2005 - Vakpublicaties
Kindt, M. (2005). Fracciones intermedias. Numeros, (pp. 51-60) (10 p.).
Kindt, M. (2005). Panama Praktijktip nummer 98 - Babylonische rekenkunst. Panama-Post - Reken-wiskundeonderwijs: onderzoek, ontwikkeling, praktijk, 24 (2), (pp. 40-46) (7 p.).
Kindt, M. (2005). Wat te bewijzen is (28). Nieuwe Wiskrant, 24 (3), (pp. 40-41) (2 p.).
Kindt, M. (2005). Wat te bewijzen is (29). Nieuwe Wiskrant, 24 (4), (pp. 15-17) (2 p.).
Kindt, M. (2005). Wat te bewijzen is (30). Vaste rubriek in de 'Nieuwe Wiskrant'. In H. ter Heege & T. Goris (Eds.), Freudenthal 100 (pp. 31-35) (4 p.). Utrecht: Freudenthal instituut, Speciale editie van Panama-Post + Nieuwe Wiskrant t.g.v. de 100e geboortedag van Prof. Hans Freudenthal.
Kindt, M. (2005). Wat te bewijzen is (31). Nieuwe Wiskrant, 24 (4), (pp. 15-16) (2 p.).
  2004 - Vakpublicaties
Kindt, M. (2004). Wat te bewijzen is (24). Nieuwe Wiskrant, 23 (3), (pp. 46-48) (3 p.).
Kindt, M. (2004). Wat te bewijzen is (25). Nieuwe Wiskrant, 23 (4), (pp. 7-9) (3 p.).
Kindt, M. (2004). Wat te bewijzen is (26). Nieuwe Wiskrant, 24 (1), (pp. 30-32) (3 p.).
  2003 - Vakpublicaties
Kindt, M. (2003). Oefeningen in algebra. Utrecht: Freudenthal instituut.
Kindt, M. (2003). Wat te bewijzen is. Nieuwe Wiskrant, 22 (3), (pp. 29-30) (2 p.).
Kindt, M. (2003). Wat te bewijzen is. Nieuwe Wiskrant, 22 (4), (pp. 28-29) (2 p.).
  2002 - Vakpublicaties
Kindt, M. (2002). Coronas de poligonos regulares. Revista de didactica de las matematicas (49), (pp. 35-44) (10 p.).
Kindt, M. (2002). Orthoptica. Euclides (4), (pp. 172-176) (5 p.).
Kindt, M. (2002). Probar o no probar. Revista de didactica de las matematicas (50), (pp. 3-18) (16 p.).
Kindt, M. (2002). Wat te bewijzen is. Nieuwe Wiskrant, 22 (2), (pp. 32-33) (2 p.).
Kindt, M. (2002). Wat te bewijzen is. Nieuwe Wiskrant, 21 (3), (pp. 17-18) (2 p.).
Kindt, M. (2002). Wat te bewijzen is. Nieuwe Wiskrant, 22 (1), (pp. 42-43) (2 p.).
Kindt, M. (2002). Wat te bewijzen is. Nieuwe Wiskrant, 21 (4), (pp. 21-23) (3 p.).
  2001 - Vakpublicaties
Kindt, M. & Boon, P.B.J. (2001). De veelzijdigheid van bollen. (50 p.). Utrecht: Epsilon Uitgaven.
Kindt, M. (2001). Iteratie en nog eens iteratie. Nieuwe Wiskrant, 20 (3), (pp. 38-43) (6 p.).
Goddijn, A.J. & Kindt, M. (2001). Knelpunten en toekomstmogelijkheden voor de wiskunde in het VO. Tijdschrift voor Didactiek der Betawetenschappen, 18 (1), (pp. 59-94) (16 p.).
Kindt, M. (2001). La sinusoide, la hélice y la cicloide. Apuntes de CPR, 10, (pp. 2-7) (6 p.).
Gravemeijer, K.P.E. & Kindt, M. (12-07-2001). 'Polder Mathematics' - Mathematics education in the Netherlands. In M.H.A.M. van den Heuvel-Panhuizen (Eds.), Proceedings of the 25th conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (PME). Utrecht, July 12-17, 2001 (pp. 89-92) (4 p.). Utrecht: Freudenthal Institute, PME25.
Kindt, M. (2001). Wat te bewijzen is. Nieuwe Wiskrant, 21 (2), (pp. 44-45) (2 p.).
Kindt, M. (2001). Wat te bewijzen is. Nieuwe Wiskrant, 21 (1), (pp. 26-27) (2 p.).
Kindt, M. (2001). Wat te bewijzen is. Nieuwe Wiskrant, 20 (4), (pp. 44-45) (2 p.).
Kindt, M. (2001). Wat te bewijzen is. Nieuwe Wiskrant, 20 (3), (pp. 15-16) (2 p.).
  2000 - Vakpublicaties
Kindt, M. (2000). 5 maal 20 jaar algebra. Nieuwe Wiskrant, 20 (2), (pp. 16-18) (3 p.).
Kindt, M. (2000). Discrete algebra. Nieuwe Wiskrant, 19 (4), (pp. 31-36) (6 p.).
Kindt, M. (2000). Panama Praktijktip nummer 78: Kijk-en-zie-sommen. Tijdschrift voor nascholing en onderzoek van het reken-wiskunde onderwijs, 18 (4), (pp. 36-41) (6 p.).
Kindt, M. (2000). Wat te bewijzen is. Nieuwe Wiskrant, 19 (3), (pp. 42) (1 p.).
Kindt, M. (2000). Wat te bewijzen is. Nieuwe Wiskrant, 20 (2), (pp. 31-32) (2 p.).
Kindt, M. (2000). Wat te bewijzen is. Nieuwe Wiskrant, 19 (4), (pp. 17-18) (2 p.).
Kindt, M. (2000). Wat te bewijzen is. Nieuwe Wiskrant, 20 (1), (pp. 21-21) (1 p.).
  1999 - Vakpublicaties
Kindt, M. (1999). Calcular con colores. Numeros. Revista de didactica de las matematicas, 38 (juni 1999), (pp. 33-38) (6 p.).
Kindt, M. (1999). Geodes en fullerenen. Nieuwe Wiskrant, 19 (1), (pp. 4-10) (7 p.).
Kindt, M. (1999). Geometry: Classical Topics and New Applications. In Z. Usiskin (Eds.), Developments in school mathematics education around the world (pp. 137-149) (13 p.). Reston VA 20191: NCTM.
Kindt, M. (1999). Legpuzzel-algebra. Nieuwe Wiskrant, 19 (2), (pp. 17-22) (6 p.).
Kindt, M. & Verweij, A. (1999). Perspectief, hoe moet je dat zien?. (51 p.). Utrecht: Epsilon Uitgaven.
Kindt, M. (1999). Wat te bewijzen is. Nieuwe Wiskrant, 18 (3), (pp. 39) (1 p.).
Kindt, M. (1999). Wat te bewijzen is. Nieuwe Wiskrant, 19 (1), (pp. 31) (1 p.).
Kindt, M. (1999). Wat te bewijzen is. Nieuwe Wiskrant, 18 (4), (pp. 42) (1 p.).
Kindt, M. (1999). Wat te bewijzen is. Nieuwe Wiskrant, 19 (2), (pp. 30) (1 p.).
Gosselink, I. & Kindt, M. (1999). Wiskunde B-Profi Examen 1999. Nieuwe Wiskrant, 18 (4), (pp. 48-49) (2 p.).
  1998 - Vakpublicaties
Keune, F.J. & Kindt, M. (1998). Hoe realistisch is abstract?. Nieuwe Wiskrant, 17 (4), (pp. 48-49) (2 p.).
  1994 - Vakpublicaties
Kindt, M. (1994). Lessen in Projectieve Meetkunde. (196 p.). Utrecht: Epsilon Uitgaven.
  1993 - Vakpublicaties
Kindt, M. (1993). Het weelderige landschap van de meetkunde op het examen. Nieuwe Wiskrant, 12 (4), (pp. 61-62) (2 p.).
  1992 - Vakpublicaties
Kindt, M. (1992). De bissectricestelling. Euclides, 68 (2), (pp. 37-43) (7 p.).
Kindt, M. (1992). Functieonderzoek begint met de grafiek I. Euclides, 67 (7), (pp. 200-204) (5 p.).
Kindt, M. (1992). Functieonderzoek begint met de grafiek II. Euclides, 67 (8), (pp. 227-230) (4 p.).
Drijvers, P. & Kindt, M. (1992). Optimaliseren met behulp van de grafische rekenmachine. (24 p.). Utrecht: Freudenthal instituut.
  1990 - Vakpublicaties
Kindt, M. (1990). De niet-ritsloze aansluiting van Hawex op Hewet. Nieuwe Wiskrant, 9 (4), (pp. 20-23) (4 p.).
Kindt, M. & Kooij, H. van der (1990). Oefenlessen wiskunde B. (82 p.). Utrecht: OW&OC, Hawex.
Kindt, M. (1990). Sinus en Co. (60 p.). Utrecht: OW&OC, Hawex.
Kindt, M. (1990). Techniek van het Differentiëren. (60 p.). Utrecht: OW&OC, Hawex.
Kindt, M. (1990). Werken met standaardfuncties. (60 p.). Utrecht: OW&OC, Hawex.
  1989 - Vakpublicaties
Kindt, M. (1989). Differentiëren, een manier om veranderingen bij te houden. (52 p.). Utrecht: OW&OC, Hawex.
Kindt, M. (1989). Een, twee, vier,... Nieuwe Wiskrant, 8 (2), (pp. 9-12) (4 p.).
Kindt, M. (1989). Hellingen. (48 p.). Utrecht: OW&OC, Hawex.
Kindt, M. (1989). Weten hoe je tekent. Nieuwe Wiskrant, 9 (1), (pp. 35-39) (5 p.).
  1979 - Vakpublicaties
Kindt, M. (1979). De reis om de wereld in 80 dagen. Utrecht: Freudenthal instituut.
^ naar boven
Gegenereerd op 2018-01-18 14:58:33
Volledige naam
drs. M. Kindt Contactgegevens
Buys Ballotgebouw

Princetonplein 5
Kamer -
3584 CC  UTRECHT

Buys Ballotgebouw

Princetonplein 5
Kamer 366
3584 CC  UTRECHT

Telefoonnummer direct 030 253 8198
E-mail
M.Kindt@uu.nl
Gegenereerd op 2018-01-18 14:58:33
Laatst bijgewerkt op 10-12-2012