M.J. (Mieke) Abels
M.J.Abels@uu.nl
Gegenereerd op 2018-01-17 19:04:53


Alle publicaties
  2017 - Wetenschappelijke publicaties
Abels, M.J. (14-08-2017) Organiser Summerschool 2017 Utrecht (14-08-2017 - 24-08-2017)
  2017 - Vakpublicaties
Abels, M.J. (2017). Fractions and Algebra. Mathematics in school, (pp. 34-35) (2 p.).
Jonker, Vincent, Wijers, Monica & Abels, Mieke (2017). Wiskunde en rekenen in een zelfbewust vmbo. Euclides, 93 (special vmbo), (pp. 4-5) (2 p.).
  2016 - Wetenschappelijke publicaties
Abels, M.J. (05-11-2016) Invited speaker Breuken op de grens van rekenen naar algebra Veenendaal (05-11-2016)
Abels, M.J. (27-07-2016) Invited speaker Posterpresentation at the ICME-13 in Hamburg Hamburg (24-07-2016 - 31-07-2016) Developing a Digital Mathematics Environment in interaction with (design) research.
Abels, M.J. (15-08-2016) Organiser Summerschool 2016 Utrecht (15-08-2017 - 25-08-2017)
  2016 - Vakpublicaties
Abels, M.J., Van den Heuvel-Panhuizen , M. & Friso-van den Bos, I. (2016). Hoezo formatief toetsen? Het FIzier gericht op .... Euclides, 91 (6), (pp. 91-92).
  2015 - Wetenschappelijke publicaties
Van den Heuvel-Panhuizen , M., Friso - van den Bos, Ilona & Abels, M.J. (2015). Formatief toetsen: toetsen om wijzer van te worden. Panama-Post - Reken-wiskundeonderwijs: onderzoek, ontwikkeling, praktijk, 34, (pp. 90-97) (8 p.).
  2014 - Wetenschappelijke publicaties
Abels, M.J. (20-08-2014) Organiser Utrecht Summerschool (18-01-2008) Workshop series: The world of work and inquiry activities in Mascil
  2012 - Wetenschappelijke publicaties
Abels, M.J. (07-06-2012) Participant Werkgoep op Studiedag platform Z&W vmbo (07-01-2012) Title: Rekenen in zorg en welzijn
Abels, M.J. (04-02-2012) Participant Werkgroep op Nationale Wiskunde Dagen 2012 (04-01-2012) Title: Rekengroen
  2010 - Vakpublicaties
Abels, M.J. & Verbruggen, I.L. (2010). Breek je hoofd niet over breuken. Volgens Bartjens, 29 (4), (pp. 8-24) (17 p.).
  2009 - Wetenschappelijke publicaties
Abels, M.J. (26-01-2009) Invited speaker 7e Reehorst conferentie voor wiskunde (Utrecht) (26-01-2009) DWO (Digitale Wiskunde Oefenomgeving)
Abels, M.J. (12-10-2009) Invited speaker Conference Salt Lake City (03-08-2014 - 06-08-2014) Models you can count on
Abels, M.J. (12-10-2009) Invited speaker RME conference Boulder, USA (12-01-2009) Numb3ers
Abels, M.J. (09-10-2009) Invited speaker RME, CCTM conference Denver, USA (09-01-2009) Pre -session presentation
Abels, M.J. (10-10-2009) Invited speaker CCTM conference Denver, USA (10-01-2009) The development and use of visual models: from number to algebra
  2009 - Vakpublicaties
Abels, M.J. (2009). Hoe groot? Een lessenserie oppervlakte meten in het SBO. Volgens Bartjens, 28 (5), (pp. 8-10) (1 p.).
  2008 - Wetenschappelijke publicaties
Abels, M.J. (11-01-2008) Invited speaker Seminarium voor orthopedagogiek Ede (11-01-2008) Werkgroep ‘Rijke reken-wiskundeproblemen in het speciaal basisonderwijs’
  2007 - Wetenschappelijke publicaties
van der Valk, A., Broekman, H., Frederik, I., Abels, M. & Jambroes, A. (2007). Een discourse community van docenten rond onderzoekende houding in de betavakken. Tijdschrift voor Didactiek der Betawetenschappen, 22 (1), (pp. 22-50) (19 p.).
Abels, M.J. (2007) Participant Masterclass Speciaal Rekenen Utrecht, Freudenthal Insituut (23-01-2007) Probleemoplossen in interactie: Rijke reken-wiskundeproblemen in het speciaal (basis)onderwijs
Abels, M.J. (23-05-2007) Participant Nationale Rekendagen 2007 (23-01-2007) Title: Presentatie map Probleemoplossen in interactie
Abels, M.J. (10-05-2007) Participant Stichting Kolom (10-01-2007) Title: Werkgroep Speciaal Rekenen
Abels, M.J. (21-03-2007) Participant Studiedag Duin- en bollenstreek (21-01-2007) Title: Speciaal rekenen
Abels, M.J. (23-03-2007) Participant Werkgroep Nationale Rekendagen 2007 (23-01-2007) Title: Probleemoplossen in interactie
  2007 - Vakpublicaties
Peltenburg, M.C., Verbruggen, I.L. & Abels, M.J. (2007). Probleemoplossen in het speciaal basisonderwijs. Ook in het SBO kunnen leerlingen leren van en met elkaar. Volgens Bartjens, 27 (2), (pp. 26-27) (2 p.).
Abels, M.J., Peltenburg, M.C., Verbruggen, I.L. & Boswinkel, J.G.H. (2007). Probleemoplossen in interactie. Realistisch rekenen in het speciaal (basis) onderwijs. Utrecht: FIsme.
  2005 - Wetenschappelijke publicaties
van der Valk, T., Abels, M.J., Broekman, H., Jambroes, A. & Frederik, I. (2005). Een discourse community rond onderzoekende houding in de betavakken. Tijdschrift voor Didactiek der Betawetenschappen, 22 (1&2), (pp. 22-50) (29 p.).
  2004 - Wetenschappelijke publicaties
Dekker, T., Webb, D.C., Romberg, T.A., de Lange, J. & Abels, M.J. (2004). Classroom Assessment as a Basis for Teacher Change. In T.A. Romberg (Eds.), Standards-based mathematics Assessment in middle school. Rethinking Classroom Practice (pp. 223-235) (13 p.). New York: Teachers College Press, Colombia University.
van der Valk, T., Abels, M., Broekman, H., Jambroes, A. & Frederik, I. (2004). Een discourse community rond onderzoekende houding in de bètavakken. In T. Wubbels & Y. de Jong (Eds.), Vakkundig leren. Onderwijs Research Dagen 2004 (pp. 73) (1 p.). Utrecht: IVLOS, Universiteit Utrecht, ORD 2004.
  2003 - Wetenschappelijke publicaties
Abels, M.J. (13-08-2003) Participant Bijeenkomst leraren in het kader van MiC revisie (13-01-2003) Title: Number models
Abels, M.J. (09-01-2003) Participant Reehorstconferentie (09-01-2003) Title: Workshop
Abels, M.J. (26-04-2003) Participant Try out chapters 2 and 8 Catch-project (26-01-2003) Title: Professional development
Abels, M.J. (20-03-2003) Participant Winst slotconferentie Utrecht (20-03-2003) Title: Workshop
  2003 - Vakpublicaties
Abels, M.J. (2003). Verhoudingstabellen als hulpmiddel. Impuls, 11 (1).
Wijers, M.M., Abels, M.J., Jonker, V.H. & van Rooijen, J. (2003). Winst voor het vmbo. Nieuwe Wiskrant, 23 (1), (pp. 13-18) (6 p.).
  2003 - Populariserende publicaties
Abels, M.J. (09-01-2003) Invited speaker Reehorst conferentie (Ede) (09-01-2003) Winst-wiskunde in de technische vakken
  2001 - Wetenschappelijke publicaties
Abels, M.J. (26-02-2001) Invited speaker Workshop at the Classroom Assessment as a basis of Teacher Change (CATCH) seminar Utrecht (26-01-2001) A problem solved?
Abels, M.J. (17-11-2001) Invited speaker Workshop tijdens de Studiedag van de Nederlandse Vereniging van Wiskundeleraren (NVvW) Utrecht (17-01-2001) Bekijk het!
Abels, M.J. (21-06-2001) Invited speaker Workshop at the Classroom Assessment as a basis of Teacher Change (CATCH) seminar Utrecht (21-01-2001) Technology, assessment
  2001 - Vakpublicaties
Abels, M.J. (2001). Kijken om te leren zien. Nieuwe Wiskrant, 20 (4), (pp. 4-8) (5 p.).
  2001 - Populariserende publicaties
Abels, M.J. (19-07-2001) Invited speaker Working group at the PME 25 Summer Institute (PSI) by the Freudenthal Institute (Utrecht) (19-01-2001) AssessMath!
  1996 - Vakpublicaties
Abels, M.J. (1996). A shift in algebra, development and implementation: varia-abilities. In M. Abels & M. Kindt (Eds.), xxx (pp. 3-7) (5 p.). Utrecht: Freudenthal Instituut.
  1995 - Vakpublicaties
Abels, M.J. & Schoemaker, G. (1995). Report on a visit to the University of the Western Cape. (46 p.). Utrecht: Freudenthal instituut.
  1994 - Vakpublicaties
Abels, M.J. (1994). Procenten-test. Euclides, 69 (7), (pp. 205-205) (1 p.).
  1993 - Vakpublicaties
Abels, M.J. & Wijers, M.M. (1993). Procenten in de basisvorming. Procenten - op de grens van basisschool en basisvorming (pp. 49-62) (14 p.). Utrecht: Freudenthal instituut.
Abels, M.J. (1993). Verband of noodverband. Euclides, 69 (3), (pp. 78-78) (1 p.).
  1992 - Vakpublicaties
Abels, M.J. (1992). Dertig dagen heeft september. In N. Ruesink F. van Galen (Eds.), xxxx (pp. 41-47) (7 p.). Utrecht: Nederlandse Vereniging tot Ontwikkeling van het Reken.
  1990 - Vakpublicaties
Abels, M.J. & Brink, F.J. van d (1990). Meetkunde: Ervaringen van leerlingen centraal. Nieuwe Wiskrant, 10 (1), (pp. 19-27) (9 p.).
Brink, F.J. van d & Abels, M.J. (1990). Plaatsbepalen A. (18 p.). Utrecht: Freudenthal Instituut, W12-16.
Abels, M.J. & Brink, F.J. van d (1990). Rekenen in het voortgezet onderwijs. Didaktief, 10 (1), (pp. 27-30) (4 p.).
^ naar boven
Gegenereerd op 2018-01-17 19:04:54

Afgesloten projecten

Project:
FaSMEd project 01-01-2014 tot 31-12-2016
Algemene projectbeschrijving

Improving Progress for Lower Achievers through Formative Assessment in Science and Mathematics Education (FaSMEd) is a EU-funded project designed to investigate the use of technology in formative assessment classroom practices in ways that allow teachers to respond to the emerging needs of learners in mathematics and science. The project is aimed at working with teachers and learners in science and mathematics education across eight countries. The UU project revolves around the Digital Assessment Environment (DAE): an environment containing tests specifically designed to enable teachers to use student work in mathematics in a formative way. The DAE provides teachers with rich data on their students' understanding through auxiliary tools: digital tools which the students can employ to help them solve a problem, and may help the teacher find out which steps they took in obtaining their answers.

 
Rol: Uitvoerder Financiering
Geen informatie beschikbaar
Projectleden
Gegenereerd op 2018-01-17 19:04:54
Volledige naam
M.J. Abels Contactgegevens
Buys Ballotgebouw

Princetonplein 5
Kamer 462
3584 CC  UTRECHT

Telefoonnummer direct 030 253 5644
Telefoonnummer afdeling 030 253 1179
Gegenereerd op 2018-01-17 19:04:54
Laatst bijgewerkt op 09-11-2016