dr. Elise de Bree
E.H.deBree@uu.nl

Geesteswetenschappen - Sociale Wetenschappen Gegenereerd op 2018-08-18 05:01:15


Gegenereerd op 2018-08-18 05:01:15
Alle publicaties
  Artikelen - Wetenschappelijke publicaties
de Klerk, M.K.A., de Bree, E.H., Kerkhoff, A.O. & Wijnen, F.N.K. (03-08-2018). Lost and Found: Decline and Reemergence of Non-Native Vowel Discrimination in the First Year of Life. Language Learning and Development
Verhagen, Josje, de Bree, Elise, Mulder, Hanna & Leseman, Paul (2017). Effects of Vocabulary and Phonotactic Probability on 2-Year-Olds’ Nonword Repetition. Journal of Psycholinguistic Research, 46 (3), (pp. 507-524) (18 p.).
Donker, Monika, Kroesbergen, Evelyn, Slot, Esther, Van Viersen, Sietske & De Bree, Elise (01-04-2016). Alphanumeric and non-alphanumeric Rapid Automatized Naming in children with reading and/or spelling difficulties and mathematical difficulties. Learning and Individual Differences, 47, (pp. 80-87) (8 p.).
van Viersen, Sietske, Kroesbergen, Evelyn, Slot, Esther & de Bree, Elise (2016). High reading skills mask dyslexia in gifted children. Journal of Learning Disabilities, 49 (2), (pp. 189-199) (11 p.).
van Viersen, Sietske, de Bree, Elise H., Kroesbergen, Evelyn H., Slot, Esther M. & de Jong, Peter F. (13-08-2015). Risk and protective factors in gifted children with dyslexia. Annals of Dyslexia, 65 (3), (pp. 178-198) (21 p.).
Wijnen, F.N.K., de Bree, E.H. & Kerkhoff, A.O. (2014). Bestaat ‘ enkelvoudige dyslexie’. Garant (14 p.).
Hoeijmakers, M., de Bree, E.H. & Keijzer, M. (2013). English spelling performance of Dutch grammar students. Dutch Journal of Applied Linguistics, 2, (pp. 152-169) (18 p.).
Kerkhoff, Annemarie, De Bree, Elise, De Klerk, Maartje & Wijnen, Frank (01-01-2013). Non-adjacent dependency learning in infants at familial risk of dyslexia. Journal of Child Language, 40 (1), (pp. 11-28) (18 p.).
Kroesbergen, E.H., de Bree, E.H., Slot, E.M. & van Viersen, S. (2013). Rekenproblemen bij kinderen met dyslexie. Orthopedagogiek: Onderzoek en Praktijk, 52, (pp. 363-377) (15 p.).
de Bree, E.H., Kerkhoff, A.O., van der Hoeven, H. & Vreugdenhil, A. (2012). De invloed van orthografie op verleden tijdsvorming door zwakke lezers. Stem-, Spraak- en Taalpathologie
de Bree, E.H. & Kerkhoff, A.O. (2010). Bempen of Bemben: Differences between children at-risk of dyslexia and children with SLI on a Morpho-phonological task. Scientific Studies of Reading, 14 (1), (pp. 85-109) (25 p.).
Janse, E., de Bree, E.H. & Brouwer, S.M. (2010). Decreased sensitivity to phonemic mismatch in spoken word processing in adult developmental dyslexia. Journal of Psycholinguistic Research, 39 (6), (pp. 523-539) (17 p.). doi:10.1037/a0020054 Logic Colloquium 2007.
de Bree, E.H., Wijnen, F.N.K. & Gerrits, P.A.M. (01-02-2010). Non-word repetition and literacy in Dutch children at-risk of dyslexia and children with SLI: Results of the follow-up study. Dyslexia, 16 (1), (pp. 36-44) (9 p.).
Gerrits, E. & de Bree, E.H. (2009). Early language development of children at familial risk of dyslexia: Speech perception and production. Journal of Communication Disorders, 42, (pp. 180-194) (15 p.).
de Bree, E.H. (2009). Werk aan de winkel: Ontwikkeling en onderzoek naar comorbiditeit in ontwikkelingsstoornissen. Stem-, Spraak- en Taalpathologie, 16, (pp. 155-160) (6 p.).
Capel, D.J.H., de Bree, E.H., Kerkhoff, A.O. & Wijnen, F.N.K. (2008). Nederlandse baby's gebruiken statistische informatie om spraakklanken te leren onderscheiden. Toegepaste Taalwetenschap in Artikelen (79), (pp. 21-29) (9 p.).
de Bree, E.H. & Wijnen, F.N.K. (2008). Nonsensewoordrepetitie en leesvaardigheid in kinderen met een risico voor dyslexie en kinderen met een taalstoornis (SLI). Stem-, Spraak- en Taalpathologie, 16 (2), (pp. 124-131) (8 p.).
de Bree, E.H., Zonneveld, W., Wijnen, F.N.K. & Nouveau, D. (2008). Woordklemtoonproductie van kinderen met (een risico op) dyslexie. Nederlandse taalkunde, 13 (3), (pp. 241-261) (21 p.).
Zonneveld, W., van der Pas, B. & de Bree, E.H. (2007). Feet and syllables in elephants and missiles: A reappraisal. Clinical Linguistics and Phonetics, 21, (pp. 29-36) (8 p.).
de Bree, E.H., Rispens, J. & Gerrits, P.A.M. (2007). Non-word repetition in children with (a familial risk of) dyslexia and children with SLI. Clinical Linguistics and Phonetics, 21, (pp. 935-944) (10 p.). niet duidelijk 2007 of 2008. In press!.
de Bree, E.H., Janse, E. & van de Zande, A.M. (2007). Stress assignment in aphasia: Word and non-word reading and non-word repetition. Brain and Language (103), (pp. 264-275) (12 p.).
de Bree, E.H., Wijnen, F.N.K. & Zonneveld, W. (2006). Word stress production of three-year-old children at risk of dyslexia. Journal of Research in Reading, 29 (3), (pp. 304-317) (14 p.).
van Alphen, P.M., de Bree, E.H., Gerrits, P.A.M., de Jong, J., Wilsenach, A.C. & Wijnen, F.N.K. (2004). Early language development in children with a genetic risk for dyslexia. Dyslexia, 10 (4), (pp. 265-288) (24 p.).
van Alphen, Petra, de Bree, Elise, Gerrits, Ellen, de Jong, Jan, Wilsenach, Carien & Wijnen, Frank (01-11-2004). Early language development in children with a genetic risk of dyslexia. Dyslexia, 10 (4), (pp. 265-288) (24 p.).
de Bree, E.H., Wilsenach, C. & Gerrits, E. (2004). Fonologische verwerking en fonologisch werkgeheugen van kinderen met taalproblemen. Stem-, Spraak- en Taalpathologie, 12 (3), (pp. 172-186) (15 p.).
de Bree, E.H., van der Pas, B. & Wilsenach, A.C. (2003). Congresverslag IASCL/SRCLD. Stem-, Spraak- en Taalpathologie, 11, (pp. 285-289) (5 p.).
de Bree, E.H. (2003). Congresverslag van Child Phonology Conference, Vancouver. Stem-, Spraak- en Taalpathologie, 11, (pp. 283-285) (3 p.).
de Bree, E.H. & Wilsenach, A.C. (2002). Op zoek naar voorlopers en voorspellers van dyslexie. Remediaal, 3 (2), (pp. 4-7) (4 p.). Themanummer: Dyslexie als taalstoornis.
  Artikelen - Vakpublicaties
de Bree, E.H. (2007). Om over naar huis te schrijven: nieuwe inzichten van de afgelopen 25 jaar dyslexie-onderzoek. WAP nieuwsbrief, 25 (2), (pp. 9-10) (2 p.).
Gerrits, E., de Bree, E.H. & Wijnen, F.N.K. (2006). De spraakperceptie en spraakproductie van kinderen met dyslexie. Logopedie, 19 (4), (pp. 3-12) (10 p.).
Wijnen, F.N.K., Wilsenach, A.C. & de Bree, E.H. (2005). Dyslexie: vroege voorlopers in de taalontwikkeling. Logopedie, 18 (4), (pp. 3-11) (9 p.). Marc de Bodt, VVL-Secretariaat.
  Boekdelen / hoofdstukken - Wetenschappelijke publicaties
de Bree, E.H. & Wijnen, F.N.K. (2016). Word stress competence and literacy in Dutch children with a family risk of dyslexia and children with dyslexia. In J. Thomson & L. Jarmulowicz (Eds.), Linguistic Rhythm and Literacy (pp. 135-162). Amsterdam: Johns Benjamins Publishing Company.
Wijnen, F.N.K., de Bree, E.H., van Alphen, P.M., de Jong, Jan & van der Leij, A. (2015). Comparing SLI and dyslexia: developmental language profiles and reading outcomes. In Stavroula Stavrakaki (Eds.), Specific language impairment: Current trends in research (pp. 89-112). Amsterdam: Johns Benjamins Publishing Company.
de Bree, E.H., Snowling, M., Gerrits, E., van Alphen, P.M., van der Leij, A. & Wijnen, F.N.K. (2012). Phonology and literacy? Follow-up results of the Utrecht dyslexia and SLI project. In A. Benasich & R. Holly Fitch (Eds.), Developmental dyslexia: Early precursors, neurobehavioural markers and biological substrates (pp. 133-150) (18 p.). Routledge: Lawrence Erlbaum.
de Bree, E.H. (2007). Word stress production in Dutch children with dyslexia. In C. Keskin, M. Kolkman & M. Rigtering (Eds.), UiL OTS Yearbook 2006 (pp. 35-49) (15 p.). Utrecht: Utrecht Institute of Linguistics.
  Boekdelen / hoofdstukken - Vakpublicaties
de Bree, E.H. (2012). Hebben Chinezen ook dyslexie?. In M. Boogaard & M. Jansen (Eds.), De taalcanon: Alles wat je altijd al wilde weten over taal: Vijftig deskundigen in één boek over het verschijnsel taal (pp. 65-68) (4 p.). Meulenhoff.
de Bree, E.H., Kerkhoff, A.O. & Wijnen, F.N.K. (2010). Overeenkomsten en verschillen tussen dyslexie en primaire taalstoornissen. In L. Verhoeven, F. Wijnen, K. van den Bos & R. Kleijnen (Eds.), Zorg om Dyslexie (pp. 45-60) (16 p.). Apeldoorn: Garant.
  Artikelen in bundels / proceedings - Wetenschappelijke publicaties
Capel, D.J.H., de Bree, E.H., Kerkhoff, A.O., Wijnen, F.N.K. & de Klerk, M.K.A. (2011). Distributional cues affect phonetic discrimination in Dutch infants. In W. Zonneveld, H. Quené & W. Heeren (Eds.), Sound and sounds. Studies presented to M.E.H (Bert) Schouten on the occasion of his 65th birthday Utrecht: UiL OTS.
Kerkhoff, A.O., de Bree, E.H., de Klerk, M.K.A. & Wijnen, F.N.K. (2011). Implicit Learning and Dyslexia: Non-Adjacent Dependency Learning in Infants at Familial Risk of Dyslexia. In N. Danis, K. Mesh & H. Sung (Eds.), BUCLD 35: Proceedings of the 35th annual Boston University Conference on Language Development (pp. 358-370) (13 p.). Sommerville (Mass): Cascadilla Press, BUCLD 35.
de Bree, E.H. & van der Pas, B. (2011). Weak syllable truncation in children with a familial risk of dyslexia and children with SLI. In W. Zonneveld, H. Quené & W. Heeren (Eds.), Sound and sounds. Studies presented to M.E.H. (Bert) Schouten on the occasion of his 65th birthday (pp. 21-32) (12 p.). Utrecht: UiL OTS.
Rispens, J.E. & de Bree, E.H. (2010). Past tense productivity in Dutch children with SLI: The role of phonology. In K. Franich, K.M. Iserman & L.L. Keil (Eds.), Proceedings of the 34th annual Boston University Conference on Language Development. (pp. 327-338) (12 p.). Somerville: Cascadilla Press.
Kerkhoff, A.O. & de Bree, E.H. (2005). Acquisition of morpho-phonology in children with Specific Language Impairment and typically developing children. In A. Kerhoff, J. de Lange & O. Sadeh Leicht (Eds.), UiL OTS Yearbook 2004 (pp. 37-52) (16 p.). Utrecht: UiL OTS.
de Jong, J., de Bree, E.H., Wilsenach, A.C. & Gerrits, P.A.M. (2004). Dyslexie in relatie tot primaire taalstoornissen. In K.P. Van den Bos & L. Verhoeven (Eds.), Leven met dyslexie Antwerpen/Apeldoorn: Garant.
  Voordrachten / lezingen - Overige resultaten
E.H. de Bree (14-06-2011) Acquisition of plural noun and past tense morphology in Dutch: the roles of phonology and frequency
E.H. de Bree (12-01-2011) Acquisition of voicing alternations and neutralisaton in Dutch schoolaged children
E.H. de Bree (04-06-2011) Implicit Learning in infants with a familial risk of dyslexia
E.H. de Bree (21-07-2011) Past tense and plural noun morphology: the roles of phonology and frequency
E.H. de Bree (19-07-2011) Phonological neighborhoods in the vocabularies of Dutch typically developing children and children with a familial risk of dyslexia
E.H. de Bree (05-02-2011) The influence of orthography on the acquisition of voicing alternations
E.H. de Bree (12-01-2011) The morphophonological nature of plural nouns and past tense acquisition in Dutch typically developing children, children with SLI and reading impairment
E.H. de Bree (18-03-2011) Verleden tijd: de rol van fonologie en frequentie
E.H. de Bree (10-04-2010) Dutch 16-month olds use frequent morpheme frames to categorize novel words
E.H. de Bree (06-02-2010) Gradient phonotactic constraints for speech segmentation in infants
E.H. de Bree (05-11-2010) Implicit learning and dyslexia: Non-adjacent dependency learning in infants at familial risk of dyslexia
E.H. de Bree (10-04-2010) Speech sound discrimination using hybrid visual habituation with multiple speakers.
E.H. de Bree (18-05-2009) Do distributional cues facilitate phonetic discrimination in Dutch infants?
E.H. de Bree (10-06-2009) Dyslexie en Specific language impairment.
E.H. de Bree (24-11-2009) Early phonological abilities and later literacy in Dutch high risk children.
E.H. de Bree (20-04-2009) Plif, saen, jik, and lut: category formation in phonology and grammar in young infants
E.H. de Bree (26-11-2009) Sook, frep, jik and feep: Category formation in phonology and grammar in infants.
E.H. de Bree (02-07-2009) The Obligatory Contour Principle in speech segmentation in pre-lexical infants
E.H. de Bree (07-03-2008) Do distributional cues affect phonetic discrimination in Dutch infants?
E.H. de Bree (05-03-2008) Do Dutch infants categorise novel words based on frequent morpheme frames?
E.H. de Bree (09-10-2008) Tep-wadim-jik? Non-adjacent dependency learning in infants at-risk of dyslexia and dyslexic adults
E.H. de Bree (27-03-2008) The Utrecht Dyslexia and SLI project
E.H. de Bree (01-03-2008) The Utrecht dyslexia project
E.H. de Bree (19-06-2007) Dyslexie en fonologie: Een studie naar de fonologische vaardigheden van kinderen met een risico voor dyslexie
E.H. de Bree (05-04-2007) Fonologie en dyslexie
E.H. de Bree (24-09-2007) Speech discrimination and sensitivity to distributional information
E.H. de Bree (20-12-2007) The nature of linguistic generalisations: evidence from children and infants at risk of dyslexia
E.H. de Bree (31-05-2006) Non-word repetition in children with (a familial risk of) dyslexia and children with SLI
E.H. de Bree (28-07-2005) Acquisition of Morpho-phonology in Typically Developing Children and Children with Specific Language Impairment
E.H. de Bree (25-07-2005) Early phonology and morphosyntax in children with a genetic risk of dyslexia
E.H. de Bree (24-06-2005) Word stress production in young children at risk for dyslexia
E.H. de Bree (27-03-2004) Early language development and precursors of dyslexia: phonological development
E.H. de Bree (27-06-2004) Early language development in children with a genetic risk for dyslexia: a longitudinal and prospective study
E.H. de Bree (25-02-2004) Phonological processing of young children at risk for dyslexia. Phonological processing of young children at risk for developmental dyslexia
E.H. de Bree (06-02-2004) Vroege taalontwikkeling van kinderen met een genetisch risico voor dyslexie en kinderen met een taalstoornis (SLI)
E.H. de Bree (10-10-2003) Fonologische verwerking van kinderen met taalproblemen
E.H. de Bree (23-10-2003) In search for precursors of dyslexia. Phonological processing and working memory
E.H. de Bree (01-07-2003) In search for precursors of dyslexia: phonological processing and working memory in children at the risk for dyslexia and children with SLI
E.H. de Bree (14-03-2003) Precursors of Developmental Dyslexia: Phonological processing of at-risk children
E.H. de Bree (28-03-2003) Spraakperceptie en -productie van jonge kinderen met een risico voor ontwikkelingsdyslexie
E.H. de Bree (11-02-2003) Van 'tata' naar 'Ik wil een koekje!'
E.H. de Bree (01-11-2002) Dyslexie als Taalstoornis
E.H. de Bree (01-07-2002) In search of precursors of developmental dyslexia: expressive phonology of children at-risk for dyslexia
E.H. de Bree (15-03-2002) Vroege taalontwikkeling in SLI en dyslexie: Een prospectieve en vergelijkende studie
E.H. de Bree () Uiltjes-dagen
E.H. de Bree () Vroege taalontwikkeling en voorlopers van dyslexie en de kleutertoets
^ naar boven
Gegenereerd op 2018-08-18 05:01:17

Afgesloten projecten

Project:
Category formation in phonology and grammar: distributional learning in children with and without a developmental language delay. 01-04-2007 tot 30-06-2011
Algemene projectbeschrijving
 
Rol: Uitvoerder Financiering
2e geldstroom - overig
Projectleden
Gegenereerd op 2018-08-18 05:01:17
Volledige naam
dr. E.H. de Bree Contactgegevens
Janskerkhof

Janskerkhof 13
Kamer 0.09
3512 BL  UTRECHT

Telefoonnummer direct 030 253 4926
Telefoonnummer afdeling 030 253 6006
Gegenereerd op 2018-08-18 05:01:17
Laatst bijgewerkt op 11-08-2011