dr. C.W.J.M. (Kees) Klaassen
c.w.j.m.klaassen@uu.nl
Gegenereerd op 2018-09-21 19:53:16


Alle publicaties
  2015 - Wetenschappelijke publicaties
Klaassen, C.W.J.M. & Doorman, L.M. (2015). Problem Posing as Providing Students with Content-Specific Motives. In Florence Singer, Nerida Ellerton & Jinfa Cai (Eds.), Mathematical Problem Posing - From Research to Effective Practice (pp. 215-240) (26 p.). New York, Heidelberg, Dordrecht, London: Springer.
  2011 - Wetenschappelijke publicaties
Boersma, K.T., Waarlo, A.J. & Klaassen, C.W.J.M. (2011). The feasibility of systems thinking in biology education. Journal of Biological Education, 45 (4), (pp. 190-197) (8 p.).
  2010 - Wetenschappelijke publicaties
Westbroek, H.B., Klaassen, C.W.J.M., Bulte, A.M.W. & Pilot, A. (2010). Providing students with a sense of purpose by adapting a professional practice. International Journal of Science Education, 32 (5), (pp. 603-627) (25 p.).
  2009 - Wetenschappelijke publicaties
Emmett, K.M., Klaassen, K. & Eijkelhof, H. (2009). Fast feedback in classroom practice. Physics Education, 44, (pp. 246-252) (7 p.).
Emmett, K.M., Klaassen, K. & Eijkelhof, H. (2009). Introducing mechanics: II. Towards a justified choice between alternative theories of motion. Physics Education, 44, (pp. 492-498) (7 p.).
Dekkers, P.J.J.M., Klaassen, C.W.J.M. & Kortland, J. (2009). Newton’s concept of force as a sensible choice – Integrated development of concepts and epistemology in mechanics. ESERA Conference, August 31-September 4, 2009 Istanbul.
  2008 - Wetenschappelijke publicaties
Klaassen, C.W.J.M., Westra, A.S., Emmett, K.M., Eijkelhof, H.M.C. & Lijnse, P.L. (2008). Introducing mechanics by tapping core causal knowledge. Physics Education, 43, (pp. 433-439) (7 p.).
  2005 - Wetenschappelijke publicaties
Westbroek, H.B., Klaassen, C.W.J.M., Bulte, A.M.W. & Pilot, A. (2005). Characteristics of meaningful chemistry education. In K.Th. Boersma, M. Goedhart, O. de Jong & H.M.C. Eijkelhof (Eds.), Research and the Quality of Science Education (pp. 67-76) (10 p.). Dordrecht, The Netherlands: Springer.
Bulte, A., Klaassen, K., Westbroek, H.B., Stolk, M., Prins, G., Genseberger, R., de Jong, O. & Pilot, A. (2005). Modules for a new chemistry curriculum. Research on a meaningful relation between contexts and concepts. In P. Nentwig & D. Waddington (Eds.), Making it relevant. Context based learning of science (pp. 273-299) (27 p.). Münster: Waxmann Verlag.
Klaassen, C.W.J.M. (2005). The concept of force as a constitutive element of understanding the world. In K.Th. Boersma, M. Goedhart, O. de Jong & H.M.C. Eijkelhof (Eds.), Research and the Quality of Science Education (pp. 447-457) (11 p.). Dordrecht, The Netherlands: Springer.
  2004 - Wetenschappelijke publicaties
Lijnse, P.L. & Klaassen, C.W.J.M. (2004). Didactical structures as an outcome of reseach on teaching-learning sequences. International Journal of Science Education, 26, (pp. 537-554) (18 p.).
  2003 - Vakpublicaties
Kortland, J., Klaassen, C.W.J.M., Lijnse, P.L. & Brink, T. (2003). Een probleemstellende lessenserie. NVOX, 28 (6), (pp. 260) (1 p.).
  2002 - Wetenschappelijke publicaties
Bulte, A.M.W., Westbroek, H.B., Klaassen, C.W.J.M. & Pilot, A. (2002). Developmental research: Healthy & poisonous effects of substances. In B. Ralle, J. Eilks, (Eds.), Research in Chemical Education: what this mean? (pp. 99-110) (11 p.). Dortmund: Aachen, Germany, Proceedings of the 16th Symposium on Chemical Education in Dortmund.
Kortland, J., Klaassen, C.W.J.M. & Lijnse, P.L. (2002). Ontwerpen van een didactische structuur voor het probleemstellend onderwijs. Tijdschrift voor Didactiek der Betawetenschappen, 19 (1/2), (pp. 2-20) (19 p.).
  1996 - Wetenschappelijke publicaties
Klaassen, C.W.J.M. & Lijnse, P.L. (1996). Interpreting students' and teachers' discourse in science classes: an underestimated problem?. Journal of Research in Science Teaching, 33, (pp. 115-134) (20 p.).
^ naar boven
Gegenereerd op 2018-09-21 19:53:16
Volledige naam
dr. C.W.J.M. Klaassen Contactgegevens
Buys Ballotgebouw

Princetonplein 5
Kamer 363
3584 CC  UTRECHT

Telefoonnummer direct 030 253 1176
Telefoonnummer afdeling 030 253 1179
Gegenereerd op 2018-09-21 19:53:16
Laatst bijgewerkt op 06-03-2012