dr. Annerieke Oosterwegel
a.oosterwegel@uu.nl
Universitair docent
Psychologie - Ontwikkelingspsychologie
Gegenereerd op 2017-09-26 11:10:41


Betrokken bij de opleiding(en)
Gegenereerd op 2017-09-26 11:10:41
Alle publicaties
  2016 - Wetenschappelijke publicaties
Klimstra, Theo A., Kuppens, Peter, Luyckx, Koen, Branje, Susan, Hale, William W., Oosterwegel, Annerieke, Koot, Hans M. & Meeus, Wim H. J. (2016). Daily Dynamics of Adolescent Mood and Identity. Journal of Research on Adolescence, (pp. 459-473).
Hermans, Hubert J.M., Konopka, Agnieska, Oosterwegel, J.H. & Zomer, Peter (10-12-2016). Fields of Tension in a Boundary-Crossing World - Towards a Democratic Organization of the Self. Integrative Psychological and Behavioral Science
  2016 - Overige resultaten
J.H. Oosterwegel (04-11-2016) (organisation & chair)
  2015 - Vakpublicaties
Oosterwegel, J.H. (2015). Motivatie en onzekerheid van studenten - Een analyse van de overgang naar het hoger onderwijs. Loopbaanvisie, (pp. 29-32) (4 p.).
  2015 - Overige resultaten
J.H. Oosterwegel (13-11-2015) Discussion STEM of STEMPEL; visies op het ZELF
  2014 - Overige resultaten
J.H. Oosterwegel (20-08-2014) Luken, T., & Oosterwegel, A. (2014). Towards a pedagogy of the self-system. Panel discussion at The Eighth International Conference on the Dialogical Self, 19-22 August 2014, The Hague University, The Hague, The Netherlands.
J.H. Oosterwegel (20-08-2014) Oosterwegel, A. (2014). Key-elements in the dynamics of the self-system across childhood and adolescence. Paper presented at The Eighth International Conference on the Dialogical Self, 19-22 August 2014, The Hague University, The Hague, The Netherlands.
  2013 - Overige resultaten
J.H. Oosterwegel (19-03-2013) Keynote speaker at the Deans at secondary education
  2012 - Vakpublicaties
De Haan, D.M.P., Oosterwegel, A. & Orobio de Castro, B. (2012). Ontwikkeling in een multiculturele samenleving. In J. Knipscheer & R. Kleber (Eds.), Psychologie en de multiculturele samenleving (3de editie) (pp. 83-108) (26 p.). Den Haag: Boom Lemma.
  2011 - Wetenschappelijke publicaties
Schwartz, Seth J., Klimstra, Theo A., Luyckx, Koen, Hale, William W., Frijns, Tom, Oosterwegel, Annerieke, van Lier, Pol A. C., Koot, Hans M. & Meeus, Wim H. J. (2011). Daily Dynamics of Personal Identity and Self-concept Clarity. European Journal of Personality, 25 (5), (pp. 373-385) (13 p.).
  2008 - Vakpublicaties
de Haan, D., Oosterwegel, A. & Orobio de Castro, B. (2008). Ontwikkeling in een multiculturele samenleving. In J. Knipscheer & R. Kleber (Eds.), Psychologie en de multiculturele samenleving (pp. 70-89) (20 p.). Houten: Boom.
  2007 - Overige resultaten
J.H. Oosterwegel (31-05-2007) hierarchical re-organization in self-understanding: A quantitative analysis using growth mixture modeling
  2006 - Wetenschappelijke publicaties
Huiberts, A.M.P., Oosterwegel, A., van der Valk, I.E., Vollebergh, W.A.M. & Meeus, W.H.J. (2006). Connectedness with parents and behavioural autonomy among Dutch and Moroccan adolescents. Ethnic and Racial Studies, 29, (pp. 315-330) (16 p.).
Vollebergh, W.A.M., ten Have, M, Dekovic, M., Pels, T., Oosterwegel, A., Veenstra, R., de Winter, A., Ormel, H. & Verhulst, F. (2006). Geestelijke gezondheid bij migrantenkinderen in Nederland. In T. Pels & W.A.M. Vollebergh (Eds.), Diversiteit in opvoeding en ontwikkeling. Een overzicht van recent onderzoek in Nederland (pp. 20-32) (13 p.). Amsterdam: Aksant.
Oosterwegel, A. & Vollebergh, W.A.M. (2006). Jongeren in Nederland en hun waarden. In T. Pels & W.A.M. Vollebergh (Eds.), Diversiteit in opvoeding en ontwikkeling (pp. 130-142) (196 p.). Amsterdam: Aksant.
Oosterwegel, A. & Vollebergh, W.A.M. (2006). Jongeren in Nederland en hun waarden - Een onderzoek onder adolescenten van Nederlandse, Turkse en Marokkaanse herkomst. In T. Pels & W. Vollebergh (Eds.), Diversiteit in opvoeding en ontwikkeling Amsterdam: Aksant.
Dekovic, M., ten Have, M, Vollebergh, W.A.M., Pels, T., Oosterwegel, A., Wissink, I.B., de Winter, A., Verhulst, F. & Ormel, J. (2006). Meten van opvoeding in autochtone en allochtone gezinnen. In T. Pels & W. Vollebergh (Eds.), Diversiteit in opvoeding en ontwikkeling. Een overzicht van recent onderzoek in Nederland (pp. 91-101) (11 p.). Amsterdam: Aksant.
Dekovic, M., Have, M., Vollebergh, W.A.M., Pels, T., Oosterwegel, A., Wissink, I.B., de Winter, A.F., Verhulst, F.C. & Ormel, J. (2006). The cross-cultural equivalence of parental rearing measure: EMBU. European Journal of Psychological Assessment, 22 (2), (pp. 85-91) (7 p.).
  2005 - Wetenschappelijke publicaties
Vollebergh, W.A.M., ten Have, M, Dekovic, M., Oosterwegel, A., Pels, T., Veenstra, R., de Winter, A., Ormel, H. & Verhulst, F (2005). Mental health in immigrant children in the Netherlands. Social Psychiatry, 40, (pp. 489-496) (7 p.).
  2004 - Wetenschappelijke publicaties
Oosterwegel, A., Littleton, K. & Light, P. (2004). Understanding computer-related attitudes through an idiographic analysis of gender- and self-representations. Learning and Instruction, 14, (pp. 215-233) (19 p.).
  2003 - Wetenschappelijke publicaties
Vrij, A., Paterson, B., Nunkoosing, K., Soukara, S. & Oosterwegel, A. (2003). Perceived advantages and disadvantages of secrets disclosure. Personality and Individual Differences, 35, (pp. 593-602) (10 p.).
  2002 - Wetenschappelijke publicaties
Vrij, A., Nunkoosing, K., Paterson, B., Oosterwegel, A. & Soukara, S. (2002). Characteristics of secrets and the frequency. Reasons and effects of secrets keeping and disclosure. Journal of Community and Applied Social Psychology, 12, (pp. 56-70) (15 p.).
Huiberts, A.M.P., Meeus, W.H.J., Oosterwegel, A. & Vollebergh, W.A.M. (2002). Etnische verschillen in verbondenheid an autonomie met ouders en gedragsautonomie. Pedagogiek, 22, (pp. 233-249) (17 p.).
Oosterwegel, A. & Oppenheimer, L. (2002). Jumping to awareness of conflict between self-representations and its relation to psychological well-being. International Journal of Behavioral Development, 26, (pp. 548-555) (8 p.).
Meeus, W.H.J., Oosterwegel, A. & Vollebergh, W.A.M. (2002). Parental and peer attachment and identity development in adolescence. Journal of Adolescence, 25, (pp. 93-106) (14 p.).
Finkenauer, C., Engels, R.C.M.E., Meeus, W.H.J. & Oosterwegel, A. (2002). Self and identity in early adolescence: The pains and gains of knowing who and what you are. In T. Brinthaupt & R. Lipka (Eds.), Understanding early adolescent self and identity (pp. 25-56) (32 p.). New York: Suny Press.
  2001 - Wetenschappelijke publicaties
Oosterwegel, A. (2001). The self-concept is dead, long live ... which construct or process? Differentiation and organization of self-related theories. In H.A. Bosma & E.S. Kunnen (Eds.), Identity and emotion: Development through self-evaluation (pp. 33-38) (6 p.). Cambridge: Cambridge University Press.
  2000 - Overige resultaten
J.H. Oosterwegel (31-05-2000) Parental goals, identity, bicultural competence, and well-being of Turkish and Moroccan adolescents in The Netherlands
J.H. Oosterwegel (31-05-2000) Tools for coping with different sets of values: Psychological competencies of Turkish and Moroccan youth in The Netherlands
  1999 - Wetenschappelijke publicaties
Littleton, K., Ashman, H., Light, P., Artis, J., Roberts, T. & Oosterwegel, A. (1999). Gender, task contexts, and children's performance on a computer-based task. European Journal of Psychology of Education, 14, (pp. 129-139) (11 p.).
^ naar boven
Gegenereerd op 2017-09-26 11:10:41

Mechanisms and development of barometric self-esteem instability in children and adolescents from age 4 onward.

Barometric self-esteem instability stands for fluctuations in self-esteem on a day-to-day basis. It predicts internalizing and externalizing problem behaviour over and above the level of self-esteem, and has been argued to hamper self-regulation. However, neither its development nor its mechanisms have been systematically studied.

My current interests are to identify normative and pathological self-esteem instability by relating self-esteem instability to cognitive development, psychopathology and stability in the social context.

Gegenereerd op 2017-09-26 11:10:41
  • Inleiding in de Ontwikkelingspsychologie
  • Cognitieve Ontwikkeling 
  • Ontwikkeling in Intercultureel Perspectief
  • Opleidingscommissie
Gegenereerd op 2017-09-26 11:10:41
Nevenfuncties

Lid van de Programmaraad van de Dialogical Self Academy

Gegenereerd op 2017-09-26 11:10:41
Volledige naam
dr. J.H. Oosterwegel Contactgegevens
Martinus J. Langeveldgebouw

Heidelberglaan 1
Kamer H2.58
3584 CS  UTRECHT

Telefoonnummer direct 030 253 9798
Telefoonnummer afdeling 030 253 3666
Gegenereerd op 2017-09-26 11:10:41
Laatst bijgewerkt op 16-10-2016