W.G. (Wouter) van Toll MSc
W.G.vanToll@uu.nl
Ontwikkelaar ICT
Informatica - Virtual Worlds
Gegenereerd op 2017-03-24 03:05:15


Profiel

Wouter van Toll is een promovendus in de Virtual Worlds-groep van het departement Informatica (Universiteit Utrecht). Zijn onderzoek is gericht op padplanning en crowdsimulatie in virtuele werelden. Zijn begeleider is dr. Roland Geraerts.

Een virtuele crowd in een 3D-omgeving.

Wouter behaalde zijn MSc-diploma in Game and Media Technology (UU) in 2011. Voor zijn masteronderzoek ontwikkelde en implementeerde hij algoritmes voor efficiënte crowdsimulatie in gelaagde 3D-omgevingen. Zijn PhD-traject gaat in dezelfde richting verder. De hoofdvraag is: hoe kunnen we efficiënt (veel) virtuele karakters door complexe game-omgevingen sturen? Hier kan "complex" vele betekenissen hebben, die we gedurende het traject zullen onderzoeken.

Daarnaast ontwikkelt Wouter de crowdsimulatie-software van de UU, die gebruikt wordt binnen de eigen groep en in het bedrijfsleven.

Een crowd op een virtueel Domplein. Gemaakt door informatica-studenten met onze software en Unity3D.

Strategische thema's / focusgebieden
Betrokken bij de opleiding(en)
Gegenereerd op 2017-03-24 03:05:15
Sleutelpublicaties

van Toll, W.G., Triesscheijn, Roy, Kallmann, Marcelo, Oliva, Ramon, Pelechano, Nuria, Pettré, Julien & Geraerts, R.J. (2016). A Comparative Study of Navigation Meshes. International ACM SIGGRAPH Conference on Motion in Games (pp. 91-100).

van Toll, W.G. & Geraerts, R.J. (2015). Dynamically Pruned A* for Re-planning in Navigation Meshes. IEEE/RSJ International Conference on Intelligent Robots and Systems (pp. 2051-2057) (7 p.).

van Toll, W.G., Cook IV, A.F. & Geraerts, R.J. (2012). A navigation mesh for dynamic environments. Computer Animation and Virtual Worlds, 23 (6), (pp. 535-546) (12 p.).

van Toll, W.G., Cook IV, A.F. & Geraerts, R.J. (2012). Real-Time Density-Based Crowd Simulation. Computer Animation and Virtual Worlds, 23 (1), (pp. 59-69) (11 p.).

van Toll, W.G., Cook IV, A.F. & Geraerts, R.J. (2011). Navigation Meshes for Realistic Multi-Layered Environments. IEEE/RSJ International Conference on Intelligent Robots and Systems (pp. 3526-3532) (7 p.). IEEE/RSJ International Conference on Intelligent Robots and Systems.

Alle publicaties
  2016 - Wetenschappelijke publicaties
van Toll, W.G., Triesscheijn, Roy, Kallmann, Marcelo, Oliva, Ramon, Pelechano, Nuria, Pettré, Julien & Geraerts, R.J. (2016). A Comparative Study of Navigation Meshes. International ACM SIGGRAPH Conference on Motion in Games (pp. 91-100).
  2015 - Wetenschappelijke publicaties
van Toll, W.G. & Geraerts, R.J. (2015). Dynamically Pruned A* for Re-planning in Navigation Meshes. IEEE/RSJ International Conference on Intelligent Robots and Systems (pp. 2051-2057) (7 p.).
  2014 - Wetenschappelijke publicaties
Bonfiglioli, Rudi, van Toll, Wouter & Geraerts, Roland (2014). GPGPU-Accelerated Construction of High-Resolution Generalized Voronoi Diagrams and Navigation Meshes. International ACM SIGGRAPH Conference on Motion in Games (pp. 25-30) (6 p.).
  2013 - Wetenschappelijke publicaties
van Toll, W.G., Cook, A. & Geraerts, R.J. (2013). Game-Changing: Fast Dynamic Updates in a Flexible Navigation Mesh. ASCI.OPEN ASCI/ICT.OPEN 2013.
Janer, J., Geraerts, R.J., van Toll, W.G. & Bonada, J. (2013). Talking soundscapes: Automatizing voice transformations for crowd simulation. AES 49th Conference Audio for Games (pp. 1-7) (7 p.). AES 49th Conference Audio for Games.
Jaklin, N., van Toll, W.G. & Geraerts, R.J. (10-06-2013). Way to go - A framework for multi-level planning in games. 3rd International Planning in Games workshop (pp. 11-14) (4 p.). 3rd International Planning in Games Workshop.
  2012 - Wetenschappelijke publicaties
van Toll, W.G., Cook IV, A.F. & Geraerts, R.J. (2012). A navigation mesh for dynamic environments. Computer Animation and Virtual Worlds, 23 (6), (pp. 535-546) (12 p.).
van Toll, W.G., Cook IV, A.F. & Geraerts, R.J. (2012). Realistic Crowd Simulation with Density-Based Path Planning. In A. Iosup (Eds.), Advanced School for Computing and Imaging (ASCI) - ICT.OPEN (pp. 3-9) (7 p.). Rotterdam, ICT.OPEN.
van Toll, W.G., Cook IV, A.F. & Geraerts, R.J. (2012). Real-Time Density-Based Crowd Simulation. Computer Animation and Virtual Worlds, 23 (1), (pp. 59-69) (11 p.).
  2011 - Wetenschappelijke publicaties
van Toll, W.G., Cook IV, A.F. & Geraerts, R.J. (2011). Multi-Layered Navigation Meshes. ASCI - IPA - SIKS tracks, ICT.OPEN (pp. 317-323). This paper has received the best paper award ASCI 2011..
van Toll, W.G., Cook IV, A.F. & Geraerts, R.J. (2011). Navigation Meshes for Realistic Multi-Layered Environments. IEEE/RSJ International Conference on Intelligent Robots and Systems (pp. 3526-3532) (7 p.). IEEE/RSJ International Conference on Intelligent Robots and Systems.
^ naar boven
Gegenereerd op 2017-03-24 03:05:15
Volledige naam
W.G. van Toll MSc Contactgegevens
Buys Ballotgebouw

Princetonplein 5
Kamer 419
3584 CC  UTRECHT

Telefoonnummer direct 030 253 5490
Telefoonnummer afdeling 030 253 4109
Buys Ballotgebouw

Princetonplein 5
Kamer BBL-417
3584 CC  UTRECHT

Telefoonnummer direct 030 253 2693
Telefoonnummer afdeling 030 253 4109
Postadres
Postbus 80.089
3508 TB    UTRECHT
Aanwezigheid
Ma Di Wo Do Vr
Ochtend
Middag
Gegenereerd op 2017-03-24 03:05:15
Laatst bijgewerkt op 27-02-2017