dr. W.G. (Wouter) van Toll
W.G.vanToll@uu.nl
Gegenereerd op 2018-02-23 19:25:15


Profiel

Wouter van Toll is docent in de Virtual Worlds-divisie van het departement Informatica (Universiteit Utrecht). 

Hij behaalde zijn MSc-diploma in Game and Media Technology (UU) in 2011. Voor zijn masteronderzoek ontwikkelde en implementeerde hij algoritmes voor efficiënte simulaties van lopende mensen (crowd simulation) in 3D-omgevingen.

Een virtuele crowd in een 3D-omgeving.

Zijn PhD-traject, begeleid door dr. Roland Geraerts en prof. dr. Marc van Kreveld, ging in dezelfde richting verder: hoe kunnen we efficiënt (veel) virtuele karakters door complexe game-omgevingen sturen? In maart 2017 promoveerde Wouter met zijn proefschrift Navigation for Characters and Crowds in Complex Virtual Environments

Daarnaast ontwikkelde Wouter de crowdsimulatie-software van de UU, die gebruikt wordt binnen de eigen groep en in het bedrijfsleven.

Een crowd op een virtueel Domplein. Gemaakt door informatica-studenten met onze software en Unity3D.

Strategische thema's / focusgebieden
Betrokken bij de opleiding(en)
Gegenereerd op 2018-02-23 19:25:15
Sleutelpublicaties

van Toll, W.G., Triesscheijn, Roy, Kallmann, Marcelo, Oliva, Ramon, Pelechano, Nuria, Pettré, Julien & Geraerts, R.J. (2016). A Comparative Study of Navigation Meshes. International ACM SIGGRAPH Conference on Motion in Games (pp. 91-100).

van Toll, W.G. & Geraerts, R.J. (2015). Dynamically Pruned A* for Re-planning in Navigation Meshes. IEEE/RSJ International Conference on Intelligent Robots and Systems (pp. 2051-2057) (7 p.).

van Toll, W.G., Cook IV, A.F. & Geraerts, R.J. (2012). A navigation mesh for dynamic environments. Computer Animation and Virtual Worlds, 23 (6), (pp. 535-546) (12 p.).

van Toll, W.G., Cook IV, A.F. & Geraerts, R.J. (2012). Real-Time Density-Based Crowd Simulation. Computer Animation and Virtual Worlds, 23 (1), (pp. 59-69) (11 p.).

van Toll, W.G., Cook IV, A.F. & Geraerts, R.J. (2011). Navigation Meshes for Realistic Multi-Layered Environments. IEEE/RSJ International Conference on Intelligent Robots and Systems (pp. 3526-3532) (7 p.). IEEE/RSJ International Conference on Intelligent Robots and Systems.

Alle publicaties
  2016 - Wetenschappelijke publicaties
van Toll, W.G., Triesscheijn, Roy, Kallmann, Marcelo, Oliva, Ramon, Pelechano, Nuria, Pettré, Julien & Geraerts, R.J. (2016). A Comparative Study of Navigation Meshes. International ACM SIGGRAPH Conference on Motion in Games (pp. 91-100).
  2015 - Wetenschappelijke publicaties
van Toll, W.G. & Geraerts, R.J. (2015). Dynamically Pruned A* for Re-planning in Navigation Meshes. IEEE/RSJ International Conference on Intelligent Robots and Systems (pp. 2051-2057) (7 p.).
  2014 - Wetenschappelijke publicaties
Bonfiglioli, Rudi, van Toll, Wouter & Geraerts, Roland (2014). GPGPU-Accelerated Construction of High-Resolution Generalized Voronoi Diagrams and Navigation Meshes. International ACM SIGGRAPH Conference on Motion in Games (pp. 25-30) (6 p.).
  2013 - Wetenschappelijke publicaties
van Toll, W.G., Cook, A. & Geraerts, R.J. (2013). Game-Changing: Fast Dynamic Updates in a Flexible Navigation Mesh. ASCI.OPEN ASCI/ICT.OPEN 2013.
Janer, J., Geraerts, R.J., van Toll, W.G. & Bonada, J. (2013). Talking soundscapes: Automatizing voice transformations for crowd simulation. AES 49th Conference Audio for Games (pp. 1-7) (7 p.). AES 49th Conference Audio for Games.
Jaklin, N., van Toll, W.G. & Geraerts, R.J. (10-06-2013). Way to go - A framework for multi-level planning in games. 3rd International Planning in Games workshop (pp. 11-14) (4 p.). 3rd International Planning in Games Workshop.
  2012 - Wetenschappelijke publicaties
van Toll, W.G., Cook IV, A.F. & Geraerts, R.J. (2012). A navigation mesh for dynamic environments. Computer Animation and Virtual Worlds, 23 (6), (pp. 535-546) (12 p.).
van Toll, W.G., Cook IV, A.F. & Geraerts, R.J. (2012). Realistic Crowd Simulation with Density-Based Path Planning. In A. Iosup (Eds.), Advanced School for Computing and Imaging (ASCI) - ICT.OPEN (pp. 3-9) (7 p.). Rotterdam, ICT.OPEN.
van Toll, W.G., Cook IV, A.F. & Geraerts, R.J. (2012). Real-Time Density-Based Crowd Simulation. Computer Animation and Virtual Worlds, 23 (1), (pp. 59-69) (11 p.).
  2011 - Wetenschappelijke publicaties
van Toll, W.G., Cook IV, A.F. & Geraerts, R.J. (2011). Multi-Layered Navigation Meshes. ASCI - IPA - SIKS tracks, ICT.OPEN (pp. 317-323). This paper has received the best paper award ASCI 2011..
van Toll, W.G., Cook IV, A.F. & Geraerts, R.J. (2011). Navigation Meshes for Realistic Multi-Layered Environments. IEEE/RSJ International Conference on Intelligent Robots and Systems (pp. 3526-3532) (7 p.). IEEE/RSJ International Conference on Intelligent Robots and Systems.
^ naar boven
Gegenereerd op 2018-02-23 19:25:16
Volledige naam
dr. W.G. van Toll Contactgegevens
Buys Ballotgebouw

Princetonplein 5
Kamer 419
3584 CC  UTRECHT

Telefoonnummer direct 030 253 5490
Telefoonnummer afdeling 030 253 4109
Buys Ballotgebouw

Princetonplein 5
Kamer BBL-417
3584 CC  UTRECHT

Telefoonnummer direct 030 253 2693
Telefoonnummer afdeling 030 253 4109
Aanwezigheid
Ma Di Wo Do Vr
Ochtend
Middag
Gegenereerd op 2018-02-23 19:25:16
Laatst bijgewerkt op 04-04-2017