Sleutelpublicaties
Merx, S. (2006). Swann's way: video and theatre as an intermedial stage. In F. Chapple, & C. Kattenbelt (Eds.), Intermediality in theatre and performance (pp. 67-80). Rodopi.
Merx, S. (2006). Verdubbeling en transformatie. De rol van video in de Proust-cyclus van Guy Cassiers. In H. Havens, & C. Kattenbelt (Eds.), Theater en Technologie (pp. 48-60). Theater Instituut Nederland.
Merx, S. (2011). Public Pie: Performing Public Space. Performance Research, 16(2), 132-137.
Publicaties
2024
Vakpublicaties
Salman, J., van Es, K., van Gorp, J., Huijnen, P., van Liere, L., Merx, S., Mulders, I., Pinto, M., Quené, H., Firet, A., & Klein, D. (2024).
Matrix of proposed learning goals that may contribute to the learning outcome _digital literacy_ ("digitale geletterdheid") in the various BA programmes in Humanities ("GW") at Utrecht University, the Netherlands. Web publication/site, Utrecht University.
https://doi.org/10.5281/zenodo.14056709 2023
Wetenschappelijke publicaties
Merx, S., Kanters, C., de Lange, M., & Verhoeff, N. (Eds.) (2023). Creative Urban Methods. Mediapolis, 8(4).
2021
Wetenschappelijke publicaties
Veldkamp, A., Merx, S., & van Winden, J. (2021). Educational Escape Rooms: Challenges in aligning game and education. Well Played, 10(1), 109-135.
2020
Wetenschappelijke publicaties
2019
Wetenschappelijke publicaties
Merx, S. (2019). Facing Fear. The radical reversal of narratives of risk. In H. Grehan, & P. Eckersall (Eds.), The Routledge Companion to Theatre and Politics Routledge.
2018
Wetenschappelijke publicaties
Merx, S. (2018). Between Realities #Athene: Of hoe scenografie nieuwe betekenissen van openbare ruimtes kan stimuleren. FORUM+, 25(2), 15.
2017
Wetenschappelijke publicaties
Merx, S., Verhoeff, N., & de Lange, M. L. (2017). [urban interfaces]. Onderzoek naar media, kunst en performance in de stad. BLIK, 10(2), 12-15.
Merx, S. (2017). Naar een typologie van kunst in de publieke ruimte. Boekman : tijdschrift voor kunst, cultuur en beleid, 29(111), 44-49.
2016
Wetenschappelijke publicaties
Merx, S. (2016). Mapping invisibility: Surveillance art and the potential of performative cartography. In M. Leeker, I. Schipper, & T. Beyes (Eds.), Performing the digital (pp. 157-171). transcript Verlag.
2015
Wetenschappelijke publicaties
Merx, S. (2015). Doing phenomenology: The empathetic implications of CREW’s head-swap technology in ‘W’ (Double U). In Performance and phenomenology: Traditions and transformations (pp. 204-221). (Routledge advances in theatre and performance studies). Routledge.
Vakpublicaties
Merx, S. (2015). The argument for autonomy: The Missing Link in the Discursive Arena. In K. Georgelou, E. Fotiadi, & M. Tsipos (Eds.), The Art of Lawlessness (pp. 31-37). Live Arts Institute.
2014
Wetenschappelijke publicaties
2013
Wetenschappelijke publicaties
2012
Vakpublicaties
Merx, S. (2012). Public - private: re-activating the distinction. Walking theory (Teorija koia hoda) (print), 20, 64-71.
2011
Wetenschappelijke publicaties
Merx, S. (2011). Public Pie: Performing Public Space. Performance Research, 16(2), 132-137.
2010
Wetenschappelijke publicaties
Groot Nibbelink, L. W., & Merx, S. (2010). Presence and Perception: Analyzing intermediality in performance. In S. Bay-Chang (Ed.), Mapping Intermediality in Performance (pp. 218-229). (Media Matters). Amsterdam University Press.
2009
Wetenschappelijke publicaties
2008
Wetenschappelijke publicaties
Merx, S. (2008). Filmic photogénie in the theatre. In H. Schoenmakers, & S. Bläske (Eds.), Theater und Medien. Grundlagen - Analysen - Perspektiven (pp. 425-429). transcript Verlag.
2006
Wetenschappelijke publicaties
Merx, S. (2006). Swann's way: video and theatre as an intermedial stage. In F. Chapple, & C. Kattenbelt (Eds.), Intermediality in theatre and performance (pp. 67-80). Rodopi.
Vakpublicaties
Merx, S. (2006). Verdubbeling en transformatie. De rol van video in de Proust-cyclus van Guy Cassiers. In H. Havens, & C. Kattenbelt (Eds.), Theater en Technologie (pp. 48-60). Theater Instituut Nederland.
2005
Vakpublicaties
Merx, S. (2005). Een esthetica van het verschil. Rekto:Verso, 2(5), 43-53.
Populariserende publicaties
Merx, S. (2005). Naar een ontkoppeling van woord, beeld en klank. Muntmagazine, (68), 12-13.
2004
Wetenschappelijke publicaties
Merx, S. (2004). Bewogen Beelden. In E. Jans, & M. de Poel (Eds.), Proust 3: de kant van Charlus. (pp. 110-120). het ro theater en Uitgeverij IT&FB.
Vakpublicaties
Merx, S. (2004). Guy Cassiers, Proust en het gebruik van video. In C. Kattenbelt (Ed.), Zoekboek 1 (pp. 72-77). Toneelacademie Maastricht.