Publicaties
van Duijvenboden, P., & Lozano Parra, S. (2025). Gelijke geschiedenis: vrouwen in het vwo-geschiedenisexamen. Kleio, 2025(2), 32-35.
2024
Wetenschappelijke publicaties
Friso, S., Lozano Parra, S., van Braak, M., Bakker, C., & de Graaff, R. (2024). Teacher subjectification as a pedagogical unavoidability. In Higher Education Brought To Life (pp. 50-51)
Vakpublicaties
Lozano Parra, S., & Boudens, F. (2024).
Interpreteren als een historicus: de potentie van historiografische lespraktijken in het VO.
Kleio,
65(7), 59-62.
[Portal] 2023
Wetenschappelijke publicaties
Lozano Parra, S., Wansink, B., Bakker, C., & van Liere, L. (2023).
Teachers stepping up their game in the face of extreme statements: A qualitative analysis of educational friction when teaching sensitive topics.
Theory and Research in Social Education,
51(2), 201-232.
[DOI] [Repository] Populariserende publicaties
2022
Wetenschappelijke publicaties
Lozano Parra, S. (2022).
From conflict to friction: the school as a playground to practice democracy. In C. Bakker, & R. Coppoolse (Eds.),
Op zoek naar de ziel van de professional: Levensbeschouwelijke vorming in beroepsopleiding en professionalisering (pp. 157-162). Hogeschool Utrecht.
[Repository] Lozano Parra, S. (2022).
The School as a Playground for Educational Friction: Understanding Democracy in Dutch Secondary Education. [Doctoral thesis 1 (Research UU / Graduation UU), Universiteit Utrecht]. Utrecht University.
[DOI] [Repository] Lozano Parra, S., & Wansink, B. (2022).
Multiperspectivity in History Education. In
Bloomsbury History: Theory & Methods Bloomsbury.
[DOI] 2021
Wetenschappelijke publicaties
Lozano Parra, S., Bakker, C., & van Liere, L. (2021).
Framing democracy as response to neoliberalism in Dutch education.
Journal of Social Science Education,
20(1), 118-134.
[DOI] [Repository] Populariserende publicaties
2020
Wetenschappelijke publicaties
Lozano Parra, S., Bakker, C., & van Liere, L. M. (2020).
Practicing democracy in the playground: turning political conflict into educational friction.
Journal of Curriculum Studies,
53(1), 32-46.
[DOI] [Repository] Lozano Parra, S., Bakker, C., & van Liere, L. M. (2020).
Understanding Democracy in Dutch Curriculum Change through a Delphi Method.
Curriculum and Teaching,
35(1), 5-22.
[DOI] [Repository] 2019
Wetenschappelijke publicaties
van Alten, D. C. D., & Lozano Parra, S. (2019). Meerstemmige geschiedenis: inclusiviteit in onderwijs over het verleden? Lesgeven over zwarte piet: ervaringen uit de praktijk . Unpublished. In Historicidagen 2019: Inclusieve Geschiedenis
Populariserende publicaties
2018
Populariserende publicaties