Sinds 1 mei 2022 werk ik bij de faculteit Geowetenschappen als beleidsmedewerker docentprofessionalisering. In die rol ben ik onder andere betrokken bij:
- Aanwakkeren Educational Scholarship: binnen Geowetenschappen gaan we een meer onderzoekende benadering van ons onderwijs normaliseren. Als eerste stap is de procedure rond het facultaire gedeelte van het Utrechts Stimuleringsfonds Onderwijs (USO) verbeterd zodat onderwijsinnovatieprojecten sterker onderbouwd zijn en meer ingezet wordt op de evaluatie en disseminatie van de resultaten.
- Opkomst generatieve kunstmatige intelligentie: Binnen alle lagen van de universiteit wordt hard gewerkt aan de uitdagingen in ons onderwijs die genAI creëert. Mijn rol bestaat uit het verbinden van deze niveaus zodat universitair en facultair beleid nauw aansluiten op de praktijk in de departementen.
- Implementatie van de herziene basis- en seniorkwalificatie onderwijs (BKO en SKO): binnen de faculteit is de training voor de BKO flexibeler gemaakt en de toetsing meer gericht op doorlopende ontwikkeling. Daarbij ben ik de secretaris van de facultaire beoordelingscommissie onderwijskwalificaties. Zie voor meer informatie de facultaire pagina's over de BKO en SKO.
- Docentcommunicatie via het intranet: uit bestaande handleidingen, webpagina's en gedeelde mappen van onze drie onderwijsinstituten is informatie voor docenten bijgewerkt, gebundeld, en hergestructureerd zodat deze via de kennisbank onderwijs bereikbaar is.
- Facultaire docentenprijzen: met enthousiasme vervul ik jaarlijks de rol van secretaris van de jury voor de facultaire docentenprijzen, waarbij ik de procedure transparanter en beter afgestemd heb op de universiteitsbrede docentenprijzen.
Wil je sparren over zaken die docentprofessionalisering raken, neem vooral contact met mij op!
Naast mijn taken als beleidsmedewerker, ben ik klachtencoördinator voor de studenten van Geowetenschappen. In die rol luister ik naar de student en de docent om te onderzoeken hoe we het ontstane probleem kunnen oplossen en wat we als organisatie van deze specifieke klacht kunnen leren.
Hiervoor heb ik onderwijs verzorgd als coördinator academische vaardigheden bij de bacheloropleiding Informatica aan de Universiteit van Amsterdam. Daar heb ik mijn SKO behaald en met plezier diverse onderwijsinnovatieprojecten geleid, bijvoorbeeld over de inzet van een digitaal portfolio of het gebruik van applicaties zoals FeedbackFruits voor peer review.