Dr. Miriam de Boer

Martinus J. Langeveldgebouw
Heidelberglaan 1
Kamer F3.08
3584 CS Utrecht

Dr. Miriam de Boer

Onderwijskundig adviseur/trainer
Onderwijsadvies & training
06 34 475 301
m.deboer@uu.nl

Niet-wetenschappelijke publicaties

Dekker, S., Van Baren-Nawrocka, J., & de Boer, M. (Eds.). (2020). Wetenschappelijke doorbraken de klas in!: Vol. 9. Sport, Slimme computers, Automatisch gedrag. Nijmegen, Wetenschapsknooppunt Radboud Universiteit Nijmegen. Boekenreeks bevat wetenschappelijke achtergrond en lesmateriaal voor projecten onderzoekend leren.

Dekker, S., Van Baren-Nawrocka, J., & de Boer, M. (Eds.). (2019). Wetenschappelijke doorbraken de klas in!: Vol. 8. Kleding, Magneten, Protest. Nijmegen, Wetenschapsknooppunt Radboud Universiteit Nijmegen.

De Boer, M., & Projectteam “Elkaar begrijpen” (2016). Elkaar begrijpen. In van Baren-Nawrocka, J., Dekker, S., & Peeters, M. (Eds.). Wetenschappelijke doorbraken de klas in! Nijmegen. Wetenschapsknooppunt Radboud Universiteit Nijmegen, pp. 88-121. Eveneens beschikbaar in het Engels.

De Boer, M., Blokpoel, M., van Rooij, I., Toni, I., & Language in Interaction Consortium (2015). TicTacTeam app.

De Boer, M. (2014). Het communicerende brein/interviewer: A. Bottenheft [geluidsopname]. Interview gepubliceerd in het kader van het jaar van het brein door Passend lezen, de bibliotheek voor mensen met een visuele of leeshandicap.

In de media

De Boer, M. (2016). Ik pas niet in het model van de wetenschapper/interviewer: A. Haverkamp [krantenartikel]. De Gelderlander, Nijmegen. Interview over de mogelijkheden en onmogelijkheden van promoveren met een handicap.

De Boer, M. (2014). Anders kijken. In Sas, C. ed. Anders kijken. Voorwoord voor fotografieboek over albinisme in opdracht van het Nederlands Oogziekenhuis, Rotterdam.

De Boer, M. (2013). Je zal het maar zijn/interviewer: S. Hilbrand [tv-documentaire]. BNN, Hilversum.

Wetenschappelijke publicaties

De Boer, M. (2017). Between the lines: A study into the cognitive, neural and endocrine underpinnings of generating communicative behaviours. Nijmegen, The Netherlands, Donders Series 273.

Murillo Oosterwijk, A., de Boer, M., Stolk, A., Hartmann, F., Toni, I., & Verhagen, L. (2017). Communicative knowledge pervasively influences sensorimotor computations. Scientific reports, 7(1), 4268.

De Boer, M., Kokal, I., Blokpoel, M., Liu, R., Stolk, A., Roelofs, K., Van Rooij, I., & Toni, I. (2017). Oxytocin modulates human communication by enhancing cognitive exploration. Psychoneuroendocrinology, 86, 64-72.

De Boer, M., Toni, I., & Willems, R. M. (2013). What drives successful verbal communication? Frontiers in human neuroscience, 7, 622.
Willems, R. M., De Boer, M.*, De Ruiter, J. P., Noordzij, M. L., Hagoort, P., & Toni, I. (2010). A dissociation between linguistic and communicative abilities in the human brain. Psychological Science, 21(1), 8-14 (* gedeeld eerste auteurschap).

Publicaties

2017

Wetenschappelijke publicaties

de Boer, M. (2017). Between the lines: A study into the cognitive, neural and endocrine underpinnings of generating communicative behaviours. [Doctoral thesis 3 (Research UU / Graduation NOT UU), Radboud University Nijmegen].
Oosterwijk, A. M., De Boer, M., Stolk, A., Hartmann, F., Toni, I., & Verhagen, L. (2017). Communicative knowledge pervasively influences sensorimotor computations. Scientific Reports, 7(1), [4268]. https://doi.org/10.1038/s41598-017-04442-w
de Boer, M., Kokal, I., Blokpoel, M., Liu, R., Stolk, A., Roelofs, K., van Rooij, I., & Toni, I. (2017). Oxytocin modulates human communication by enhancing cognitive exploration. Psychoneuroendocrinology, 86, 64-72. https://doi.org/10.1016/j.psyneuen.2017.09.010

2013

Wetenschappelijke publicaties

de Boer, M., Toni, I., & Willems, R. M. (2013). What drives successful verbal communication? Frontiers in Human Neuroscience, (OCT), [622]. https://doi.org/10.3389/fnhum.2013.00622

2010

Wetenschappelijke publicaties

Willems, R. M., de Boer, M., de Ruiter, J. P., Noordzij, M. L., Hagoort, P., & Toni, I. (2010). A dissociation between linguistic and communicative abilities in the human brain. Psychological Science, 21(1), 8-14. https://doi.org/10.1177/0956797609355563