Dr. Chiel Volman

Martinus J. Langeveldgebouw
Heidelberglaan 1
Kamer F 208
3584 CS Utrecht

Dr. Chiel Volman

Universitair docent
Pedagogiek in Diverse Samenlevingen
030 253 9313
m.volman@uu.nl

Doctoraal

Bewegingswetenschappen

Vrije Universiteit, Amsterdam

28 juni 1991

Promotie
Rijksuniversiteit Groningen
Datum: 25 november 1997
Promotor: Prof. dr. A. Kalverboer
Titel proefschrift: Rhythmic coordination dynamics in children with and without Developmental Coordination Disorder

Werkervaring na promotie
1998-2000             Post doc Universiteit Utrecht
2000-2003             Docent Universiteit Utrecht
2003-current          UD Universiteit Utrecht

Verworven subsidies

Takken, T., de Groot, J.F., Verschuren, O., Volman, M.J.M., Smits, D., Backx, F. & Wittink, H. (2013-2018). Gezondheidseffecten van sport voor kinderen en jongeren met een chronische ziekte of aandoening. Grant ZONMW, onderzoeksprogramma SPORT.   €500.000

Te Kaat-van den Os, D. Jongmans, M.J., Lauteslager, P.E.M., & Volman, M.J.M. (2013-2015). ‘Pre- and early linguistic language development of children with Down’s syndrome. Continuation grant ‘Steunfonds ’s Heeren Loo, Ermelo. €75.000,-. PhD student: Danielle te Kaat-van den Os.

Kroesbergen, E.H., Volman, M., Kolkman, M.E., & Kenemans, J.L. (2012-2014). Number sense training by gaming. Starting grant from Utrecht University Research Impulse Educational and Learning Sciences (ELS). €55.000.

Kroesbergen, E.H., Volman, M.J.M., & Leseman, P.P.M. (2011-2016). Mapping numbers to space: An embodied cognition perspective on number line development in infancy and early childhood. MaGW – Open Competitie, 404-10-506. 1 PhDstudent, €208.193.

Kroesbergen, E.H., Volman, M.J.M., Leseman, P.P.M, & Jongmans, M.J. (2009-2014). Body-environment interaction in the development of infant number sense. Utrecht University: Langeveld Institute. 1 PhDstudent.

Te Kaat-van den Os, D. Jongmans, M.J., Lauteslager, P.E.M., & Volman, M.J.M. (2009-2012). ‘Pre- and early linguistic language development of children with Down’s syndrome. Starting grant ‘Steunfonds ’s Heeren Loo, Ermelo. 107.000,-. PhD student: DanielleTe Kaat-van den Os.

 Volman, M.J.M. (1998-2000). Bimanual coordination in children with spastic hemiparesis. ‘Grotius Beurs’ Personal grant Utrecht University, University Amsterdam, University Groningen. fl 200.000.