Publicaties
2022
Wetenschappelijke publicaties
Gerlicher, A. M. V., Verweij, S. A., & Kindt, M. (2022).
Better, worse, or different than expected: on the role of value and identity prediction errors in fear memory reactivation.
Scientific Reports,
12(1), [5862].
https://doi.org/10.1038/s41598-022-09720-w 2021
Vakpublicaties
Kindt, M. (2021). Knippen en passen. Euclides, 97(3), 16-20.
Kindt, M. (2021). Concurrente cevianen. Euclides, 97(2), 10-13.
Kindt, M. (2021). Delen met helen. Euclides, 96(6), 27-31.
Kindt, M. (2021). Andere tijden meetkunde. Euclides, 96(4), 14-17.
2020
Vakpublicaties
Kindt, M. (2020). Pythagorische rijtjes. Euclides, 96(3), 20-25.
Kindt, M. (2020). Dualiteit in meetkunde. Euclides, 96(2), 18-22.
Kindt, M. (2020). Haakjes, hokjes, hekjes. Euclides, 95(7), 10-13.
Kindt, M. (2020). Twee krommen genaamd folium. Euclides, 95(6), 32-37.
Kindt, M. (2020). Machtige Meetkunde (2). Euclides, 95(4), 26-30.
2019
Vakpublicaties
Kindt, M. (2019). Machtige Meetkunde (1). Euclides, 95(3), 10-14.
Kindt, M. (2019). De twee-vliegen-in-één-klap-kromme. Euclides, 94(7), 4-6.
Kindt, M. (2019). Natuurlijke getallen, die zijn pas echt! Euclides, 94(5), 18-22.
Kindt, M. (2019). Rondom wortel vijf. Euclides, 94(4), 32-35.
2018
Vakpublicaties
Kindt, M. (2018). Rekenen als een robot, wie wil dat nou? Euclides, 94(3), 28-31.
Kindt, M. (2018). De stelling van Napoleon. Euclides, 94(2).
Kindt, M. (2018). Een professor met leraarsbloed. Euclides, 93(6).
Kindt, M. (2018). Symmetrie in Algebra. Euclides, 93(5).
Kindt, M. (2018). Waar een merkwaardig product toe leidt ... Euclides, 93(4).
Kindt, M. (2018). De meetkunst van Albrecht Dürer. (Zebra; Vol. 55). Epsilon Uitgaven.
2017
Vakpublicaties
Kindt, M. (2017). Algebra om te bewijzen. Euclides, 93(2), 5-8.
Kindt, M. (2017). Pythagoras in meer dimensies. Euclides, 92(7), 8-11.
Kindt, M. (2017). Uit het boek van Fibonacci. Euclides, 92(5), 4-6.
Kindt, M., & Hietbrink, H. J. (2017). Het Avontuur dat Algebra heet: Enige grensverleggende episoden in de historie van de algebra. Epsilon Uitgaven.
2015
Vakpublicaties
Kindt, M. (2015). Wat te bewijzen was. Universiteit Utrecht.
Kindt, M. (2015). Een Variabele Constante. (1 ed.) Epsilon Uitgaven.
Kindt, M. (2015). 1001 redenen waarom 2º = 1. Euclides, 91(3), 16-19.
2011
Vakpublicaties
Kindt, M., & Lemmens, P. W. H. (2011). Ontwikkelen met kettingbreuken. (Zebra-reeks ed.) Epsilon Uitgaven.
2010
Wetenschappelijke publicaties
Salemink, E., van den Hout, M., & Kindt, M. (2010).
How does cognitive bias modification affect anxiety? Mediation analyses and experimental data.
Behavioural and Cognitive Psychotherapy,
38(1), 59-66.
https://doi.org/10.1017/S1352465809990543 Vakpublicaties
Kindt, M., & Dekker, G. H. (2010). Oefenen met breuken. Freudenthal instituut.
2009
Wetenschappelijke publicaties
Salemink, E., van den Hout, M., & Kindt, M. (2009).
Effects of positive interpretive bias modification in highly anxious individuals.
Journal of Anxiety Disorders,
23(5), 676-683.
https://doi.org/10.1016/j.janxdis.2009.02.006 Vakpublicaties
Kindt, M. (2009). Wat te bewijzen is (45). Nieuwe Wiskrant, 28(4), 29-31.
Kindt, M. (2009). Wat te bewijzen is (44). Nieuwe Wiskrant, 28(3), 11-13.
Kindt, M. (2009). Wat te bewijzen is (47). Nieuwe Wiskrant, 29(2), 24-26.
Kindt, M. (2009). Wat te bewijzen is (46). Nieuwe Wiskrant, 29(1), 26-28.
2008
Vakpublicaties
Kindt, M. (2008). Wat te bewijzen is (41). Nieuwe Wiskrant, 27(4), 12-13.
Kindt, M. (2008). Wat te bewijzen is (40). Nieuwe Wiskrant, 27(3), 4-6.
Kindt, M. (2008). Wat te bewijzen is (42). Nieuwe Wiskrant, 28(1), 15-17.
2007
Vakpublicaties
Kindt, M. (2007). Wat te bewijzen is (36). Nieuwe Wiskrant, 26(3), 15-16.
Kindt, M. (2007). Wat te bewijzen is (37). Nieuwe Wiskrant, 26(4), 22-24.
2006
Vakpublicaties
Dekker, T., & Kindt, M. (2006). Wat doen we (niet) met breuken? Nieuwe Wiskrant, 26(2), 6-10.
2005
Vakpublicaties
Kindt, M. (2005). Fracciones intermedias. Numeros, 51-60.
Kindt, M. (2005). Wat te bewijzen is (30). Vaste rubriek in de 'Nieuwe Wiskrant'. In H. ter Heege, & T. Goris (Eds.), Freudenthal 100 (pp. 31-35). Freudenthal instituut.
2004
Vakpublicaties
Kindt, M. (2004). Wat te bewijzen is (25). Nieuwe Wiskrant, 23(4), 7-9.
2003
Vakpublicaties
Kindt, M. (2003). Oefeningen in algebra. Freudenthal instituut.
2002
Vakpublicaties
Kindt, M. (2002). Probar o no probar. Revista de didactica de las matematicas, (50), 3-18.
Kindt, M. (2002). Orthoptica. Euclides, (4), 172-176.
Kindt, M. (2002). Wat te bewijzen is. Nieuwe Wiskrant, 22(2), 32-33.
2001
Vakpublicaties
Gravemeijer, K. P. E., & Kindt, M. (2001). 'Polder Mathematics' - Mathematics education in the Netherlands. In M. H. A. M. van den Heuvel-Panhuizen (Ed.), Proceedings of the 25th conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (PME). Utrecht, July 12-17, 2001 (pp. 89-92). Freudenthal Institute.
Kindt, M. (2001). Wat te bewijzen is. Nieuwe Wiskrant, 21(2), 44-45.
Kindt, M., & Boon, P. B. J. (2001). De veelzijdigheid van bollen. (Zebra-reeks ed.) Epsilon Uitgaven.
Kindt, M. (2001). Wat te bewijzen is. Nieuwe Wiskrant, 21(1), 26-27.
2000
Vakpublicaties
Kindt, M. (2000). Panama Praktijktip nummer 78: Kijk-en-zie-sommen. Tijdschrift voor nascholing en onderzoek van het reken-wiskunde onderwijs, 18(4), 36-41.
Kindt, M. (2000). Wat te bewijzen is. Nieuwe Wiskrant, 20(2), 31-32.
Kindt, M. (2000). Wat te bewijzen is. Nieuwe Wiskrant, 19(3), 42.
1999
Vakpublicaties
Gosselink, I., & Kindt, M. (1999). Wiskunde B-Profi Examen 1999. Nieuwe Wiskrant, 18(4), 48-49.
Kindt, M. (1999). Wat te bewijzen is. Nieuwe Wiskrant, 19(1), 31.
Kindt, M. (1999). Wat te bewijzen is. Nieuwe Wiskrant, 18(3), 39.
Kindt, M., & Verweij, A. (1999). Perspectief, hoe moet je dat zien? Epsilon Uitgaven.
Kindt, M. (1999). Legpuzzel-algebra. Nieuwe Wiskrant, 19(2), 17-22.
1994
Vakpublicaties
Kindt, M. (1994). Lessen in Projectieve Meetkunde. Epsilon Uitgaven.
1992
Vakpublicaties
Kindt, M. (1992). Functieonderzoek begint met de grafiek I. Euclides, 67(7), 200-204.
Kindt, M. (1992). Functieonderzoek begint met de grafiek II. Euclides, 67(8), 227-230.
Overige resultaten
Kindt, M. (1992). Es posible evaluar matemátice realista? Freudenthal instituut.
1990
Vakpublicaties
Kindt, M. (1990). De niet-ritsloze aansluiting van Hawex op Hewet. Nieuwe Wiskrant, 9(4), 20-23.
Kindt, M. (1990). Sinus en Co. OW&OC, Hawex.
1989
Vakpublicaties
Kindt, M. (1989). Een, twee, vier,... Nieuwe Wiskrant, 8(2), 9-12.
Kindt, M. (1989). Hellingen. OW&OC, Hawex.