Drs. M. (Martin) Kindt

Buys Ballotgebouw
Princetonplein 5
Kamer 366
3584 CC Utrecht

Drs. M. (Martin) Kindt

Docent
Mathematics Education
030 253 8198
m.kindt@uu.nl

Publicaties

2022

Wetenschappelijke publicaties

Gerlicher, A. M. V., Verweij, S. A., & Kindt, M. (2022). Better, worse, or different than expected: on the role of value and identity prediction errors in fear memory reactivation. Scientific Reports, 12(1), [5862]. https://doi.org/10.1038/s41598-022-09720-w

2021

Vakpublicaties

Kindt, M. (2021). Knippen en passen. Euclides, 97(3), 16-20.
Kindt, M. (2021). Concurrente cevianen. Euclides, 97(2), 10-13.
Kindt, M. (2021). Delen met helen. Euclides, 96(6), 27-31.
Kindt, M. (2021). Andere tijden meetkunde. Euclides, 96(4), 14-17.

2020

Vakpublicaties

Kindt, M. (2020). Pythagorische rijtjes. Euclides, 96(3), 20-25.
Kindt, M. (2020). Dualiteit in meetkunde. Euclides, 96(2), 18-22.
Kindt, M. (2020). Haakjes, hokjes, hekjes. Euclides, 95(7), 10-13.
Kindt, M. (2020). Twee krommen genaamd folium. Euclides, 95(6), 32-37.
Kindt, M. (2020). Machtige Meetkunde (2). Euclides, 95(4), 26-30.

2019

Vakpublicaties

Kindt, M. (2019). Machtige Meetkunde (1). Euclides, 95(3), 10-14.
Kindt, M. (2019). De twee-vliegen-in-één-klap-kromme. Euclides, 94(7), 4-6.
Kindt, M. (2019). Natuurlijke getallen, die zijn pas echt! Euclides, 94(5), 18-22.
Kindt, M. (2019). Rondom wortel vijf. Euclides, 94(4), 32-35.

2018

Vakpublicaties

Kindt, M. (2018). Rekenen als een robot, wie wil dat nou? Euclides, 94(3), 28-31.
Kindt, M. (2018). De stelling van Napoleon. Euclides, 94(2).
Kindt, M. (2018). Een professor met leraarsbloed. Euclides, 93(6).
Kindt, M. (2018). Symmetrie in Algebra. Euclides, 93(5).
Kindt, M. (2018). Waar een merkwaardig product toe leidt ... Euclides, 93(4).
Kindt, M. (2018). De meetkunst van Albrecht Dürer. (Zebra; Vol. 55). Epsilon Uitgaven.

2017

Vakpublicaties

Kindt, M. (2017). Algebra om te bewijzen. Euclides, 93(2), 5-8.
Kindt, M. (2017). Pythagoras in meer dimensies. Euclides, 92(7), 8-11.
Kindt, M. (2017). Uit het boek van Fibonacci. Euclides, 92(5), 4-6.
Kindt, M., & Hietbrink, H. J. (2017). Het Avontuur dat Algebra heet: Enige grensverleggende episoden in de historie van de algebra. Epsilon Uitgaven.

2015

Vakpublicaties

Kindt, M. (2015). Wat te bewijzen was. Universiteit Utrecht.
Kindt, M. (2015). Een Variabele Constante. (1 ed.) Epsilon Uitgaven.
Kindt, M. (2015). Breuken op de helling (1). Euclides, 90(5), 11-15.
https://dspace.library.uu.nl/bitstream/handle/1874/356495/breuken2.pdf?sequence=1
Kindt, M. (2015). Breuken op de helling (2). Euclides, 90(6), 13-16.
https://dspace.library.uu.nl/bitstream/handle/1874/356494/breuken3.pdf?sequence=1
Kindt, M. (2015). 1001 redenen waarom 2º = 1. Euclides, 91(3), 16-19.

2011

Vakpublicaties

Kindt, M., & Lemmens, P. W. H. (2011). Ontwikkelen met kettingbreuken. (Zebra-reeks ed.) Epsilon Uitgaven.

2010

Wetenschappelijke publicaties

Salemink, E., van den Hout, M., & Kindt, M. (2010). How does cognitive bias modification affect anxiety? Mediation analyses and experimental data. Behavioural and Cognitive Psychotherapy, 38(1), 59-66. https://doi.org/10.1017/S1352465809990543

Vakpublicaties

Kindt, M., & Dekker, G. H. (2010). Oefenen met breuken. Freudenthal instituut.

2009

Wetenschappelijke publicaties

Salemink, E., van den Hout, M., & Kindt, M. (2009). Effects of positive interpretive bias modification in highly anxious individuals. Journal of Anxiety Disorders, 23(5), 676-683. https://doi.org/10.1016/j.janxdis.2009.02.006

Vakpublicaties

Kindt, M. (2009). Wat te bewijzen is (45). Nieuwe Wiskrant, 28(4), 29-31.
Kindt, M. (2009). Wat te bewijzen is (44). Nieuwe Wiskrant, 28(3), 11-13.
Kindt, M. (2009). Wat te bewijzen is (47). Nieuwe Wiskrant, 29(2), 24-26.
Kindt, M. (2009). Wat te bewijzen is (46). Nieuwe Wiskrant, 29(1), 26-28.

2008

Vakpublicaties

Kindt, M. (2008). Wat te bewijzen is (41). Nieuwe Wiskrant, 27(4), 12-13.
Kindt, M. (2008). Wat te bewijzen is (40). Nieuwe Wiskrant, 27(3), 4-6.
Kindt, M. (2008). Wat te bewijzen is (42). Nieuwe Wiskrant, 28(1), 15-17.

2007

Vakpublicaties

Kindt, M. (2007). Wat te bewijzen is (36). Nieuwe Wiskrant, 26(3), 15-16.
Kindt, M. (2007). Wat te bewijzen is (37). Nieuwe Wiskrant, 26(4), 22-24.

2006

Vakpublicaties

Dekker, T., & Kindt, M. (2006). Wat doen we (niet) met breuken? Nieuwe Wiskrant, 26(2), 6-10.

2005

Vakpublicaties

Kindt, M. (2005). Fracciones intermedias. Numeros, 51-60.
Kindt, M. (2005). Wat te bewijzen is (30). Vaste rubriek in de 'Nieuwe Wiskrant'. In H. ter Heege, & T. Goris (Eds.), Freudenthal 100 (pp. 31-35). Freudenthal instituut.

2004

Vakpublicaties

Kindt, M. (2004). Wat te bewijzen is (25). Nieuwe Wiskrant, 23(4), 7-9.

2003

Vakpublicaties

Kindt, M. (2003). Oefeningen in algebra. Freudenthal instituut.

2002

Vakpublicaties

Kindt, M. (2002). Probar o no probar. Revista de didactica de las matematicas, (50), 3-18.
Kindt, M. (2002). Orthoptica. Euclides, (4), 172-176.
Kindt, M. (2002). Wat te bewijzen is. Nieuwe Wiskrant, 22(2), 32-33.

2001

Vakpublicaties

Gravemeijer, K. P. E., & Kindt, M. (2001). 'Polder Mathematics' - Mathematics education in the Netherlands. In M. H. A. M. van den Heuvel-Panhuizen (Ed.), Proceedings of the 25th conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (PME). Utrecht, July 12-17, 2001 (pp. 89-92). Freudenthal Institute.
Kindt, M. (2001). Wat te bewijzen is. Nieuwe Wiskrant, 21(2), 44-45.
Kindt, M., & Boon, P. B. J. (2001). De veelzijdigheid van bollen. (Zebra-reeks ed.) Epsilon Uitgaven.
Kindt, M. (2001). Wat te bewijzen is. Nieuwe Wiskrant, 21(1), 26-27.

2000

Vakpublicaties

Kindt, M. (2000). Panama Praktijktip nummer 78: Kijk-en-zie-sommen. Tijdschrift voor nascholing en onderzoek van het reken-wiskunde onderwijs, 18(4), 36-41.
Kindt, M. (2000). Wat te bewijzen is. Nieuwe Wiskrant, 20(2), 31-32.
Kindt, M. (2000). Wat te bewijzen is. Nieuwe Wiskrant, 19(3), 42.

1999

Vakpublicaties

Gosselink, I., & Kindt, M. (1999). Wiskunde B-Profi Examen 1999. Nieuwe Wiskrant, 18(4), 48-49.
Kindt, M. (1999). Wat te bewijzen is. Nieuwe Wiskrant, 19(1), 31.
Kindt, M. (1999). Wat te bewijzen is. Nieuwe Wiskrant, 18(3), 39.
Kindt, M., & Verweij, A. (1999). Perspectief, hoe moet je dat zien? Epsilon Uitgaven.
Kindt, M. (1999). Legpuzzel-algebra. Nieuwe Wiskrant, 19(2), 17-22.

1994

Vakpublicaties

Kindt, M. (1994). Lessen in Projectieve Meetkunde. Epsilon Uitgaven.

1992

Vakpublicaties

Kindt, M. (1992). Functieonderzoek begint met de grafiek I. Euclides, 67(7), 200-204.
Kindt, M. (1992). Functieonderzoek begint met de grafiek II. Euclides, 67(8), 227-230.

Overige resultaten

Kindt, M. (1992). Es posible evaluar matemátice realista? Freudenthal instituut.

1990

Vakpublicaties

Kindt, M. (1990). De niet-ritsloze aansluiting van Hawex op Hewet. Nieuwe Wiskrant, 9(4), 20-23.
Kindt, M. (1990). Sinus en Co. OW&OC, Hawex.

1989

Vakpublicaties

Kindt, M. (1989). Een, twee, vier,... Nieuwe Wiskrant, 8(2), 9-12.
Kindt, M. (1989). Hellingen. OW&OC, Hawex.