Publicaties
2021
Wetenschappelijke publicaties
Droogers e/v van Dijke, M. J. S. (2021).
Introducing Statistical Inference: Design and Evaluation of a Learning Trajectory. Utrecht University.
https://doi.org/10.33540/732 van Dijke-Droogers, M., Drijvers, P., & Bakker, A. (2021).
Statistical modeling processes through the lens of instrumental genesis.
Educational Studies in Mathematics,
107, 235-260.
https://doi.org/10.1007/s10649-020-10023-y 2019
Wetenschappelijke publicaties
Droogers, M. J. S., Drijvers, P. H. M., & Bakker, A. (2019).
Repeated Sampling with a Black Box to Make Informal Statistical Inference Accessible.
Mathematical Thinking and Learning,
22(2), 116-138.
https://doi.org/10.1080/10986065.2019.1617025 2018
Wetenschappelijke publicaties
Droogers, M. J. S., Drijvers, P. H. M., & Bakker, A. (2018).
From sample to population: A hypothetical learning trajectory for informal statistical inference. In V. Gitirana, T. Miyakawa, M. Rafalska, S. Soury-Lavergne, & L. Trouche (Eds.),
Proceedings of the Re(s)sources 2018 International conference (pp. 348-351). École Normale Supérieure de Lyon.
https://resources-2018.sciencesconf.org/resource/page/id/8 2017
Wetenschappelijke publicaties
Vakpublicaties
Droogers, M. J. S., Drijvers, P. H. M., & Tolboom, J. (2017). Statistical literacy.... hoe dan? Onderzoekend en nieuwsgierig omgaan met data lijkt essentieel. Euclides, 92(5).
2016
Wetenschappelijke publicaties
Droogers, M. J. S., Tolboom, J., & Drijvers, P. H. M. (2016). Het verhogen van statistisch inzicht in Vwo 2. NWO.
Overige resultaten
Droogers, M. J. S., Tolboom, J., & Drijvers, P. H. M. (2016). Het vergroten van statistisch inzicht in Vwo 2. Poster session presented at Onderwijs meets onderzoek, Utrecht, Netherlands.