Mariska Venema

Promovendus
Pedagogiek in Diverse Samenlevingen

Keulen, van. H. , Venema, M. (2022, 26 maart). Spelen met ruimte. Ervaringen van jonge 
kinderen in en met de ruimte. Magazine HJK (8), 6-9.

Keulen, van. H. , Venema, M. (2021). Re-imaging teaching and learning through play. Chapter Play and 
STEM Education. the Van Schaik book. University of Pretoria

Venema, M. , Boendermaker, C. , Keulen, van. H. (2018). Developing Educational Support in STEM play scenario’s in first grade. Poster presented at the Conference SIG5 Learning & Development
in Early Childhood (EARLI), Berlin, Germany.

Keulen, van. H. , Venema, M. (2018). Learning Science and Technology from Play in Early Childhood 
Education. Paper presented at the 36th International Pupils’ Attitudes Towards Technology 
Conference, Westmeath, Ireland.


Keulen, van. H. , Goei, S. L., Oenema, I. , Tuijl, C. , Venema, M. Zijlstra, I. (2017). Bruggen bouwen in 
school en kinderopvang. Windesheim zet kennis in werking: eigen uitgave


Venema, M. (2017). De nieuwe professional opvoeding en onderwijs. Bestuur, Beleid, Management 
en Pedagogiek in het Kindcentrum. Amsterdam: SWP Uitgeverij