Larike Bronkhorst werkt als universitair hoofddocent bij de afdeling Educatie.
Haar onderzoek richt zich op leren, ontwikkelen en samenwerken in verschillende contexten vanuit een boundary crossing perspectief. Tijdens haar promotie onderzocht ze hoe samenwerking tussen onderzoekers en professionals uit de onderwijspraktijk niet alleen het eigenaarschap van onderzoek van betrokkenen bevordert, maar ook de kwaliteit van het onderzoek ten goede kan komen. Voortbouwend op deze onderzoekslijn verkent een recent afgeronde literatuurstudie de vaak verwaarloosde rol van (grens) objecten in dergelijke samenwerkingen. In een andere onderzoekslijn onderzoekt ze hoe individuen op alle onderwijsniveaus en daarbuiten leren in verschillende contexten, waaronder school, thuis, werk, vrije tijd, online. Ze probeert te ontwarren wanneer discontinuïteit in leren in verschillende contexten gunstig kan zijn voor leren, maar ook hoe we als samenleving kunnen voorkomen dat bepaalde leerling en studenten worden gemarginaliseerd in het onderwijs.
Larike begeleidt verschillende promovendi en geeft les in de onderzoeks- en academische masteropleidingen Educational Sciences en in de lerarenopleidingen van de Graduate School of Teaching.