Publicaties
2022
Vakpublicaties
ten Berge, H., Lam, I., Ouwehand, C., Smit, K., Hagemeijer, R., & van de Grint, L. (2022).
Aan de slag met wederkerigheid en maatwerk in onderwijs voor professionals. Web publication/site
https://www.uu.nl/onderwijs/onderwijsadvies-training/kennisdossiers/themadossier-onderwijs-voor-professionals/aan-de-slag-met-wederkerigheid-en-maatwerk-in-onderwijs-voor-professionals 2019
Vakpublicaties
ten Berge, J. H., & Lam, J. I. (2019). Een Leven Lang Leren vraagt om flexibiliteit: Hoe maak je de universiteit aantrekkelijk voor de nieuwe doelgroep . THeMA : Tijdschrift voor Hoger Onderwijs & Management, 26(1), 52-56.
2018
Vakpublicaties
Zuiker, I., Lam, J. I., Adriaanse, P. J. G., Bakker, W. E., Kluijtmans, M.
, & van Tartwijk, J. W. F. (2018).
Levenslang Leren: Uitgangspunten voor postacademisch onderwijs.
THeMA : Tijdschrift voor Hoger Onderwijs & Management,
25(1), 36-40.
https://dspace.library.uu.nl/bitstream/handle/1874/375275/fsw_ot_thema_tijdschrift_levenslang_leren_0.pdf?sequence=1 2012
Wetenschappelijke publicaties
De Groot, E., Jaarsma, D., Endedijk, M., Mainhard, T., Lam, I., Simons, R.-J., & van Beukelen, P. (2012).
Critically reflective work behavior of health care professionals.
Journal of Continuing Education in the Health Professions,
32(1), 48-57.
https://doi.org/10.1002/chp.21122 de Groot, E., Jaarsma, A. D. C., Endedijk, M., Mainhard, M. T., Lam, I., Simons, P. R. J., & van Beukelen, P. (2012). Critically reflective work behavior of healthcare professionals. Journal of Continuing Education in the Health Profession, 32(1), 48-57.
2010
Vakpublicaties
Scager, K., van Strien, J. L. H., & Lam, J. I. (2010). Laat de beoordeling van de docent maar (niet) over aan de student: De zin en onzin van cursusevaluaties. THeMA : Tijdschrift voor Hoger Onderwijs & Management, 26(5), 53-57.
Overige resultaten
Lam, I., & Filius, R. (2010). Weblectures: Addition or substitute?. 196-199. Abstract from Online Educa Berlin, Berlin.
2009
Wetenschappelijke publicaties
Leijen, Ä., Lam, I., Wildschut, E. M. M., Simons, P. R. J., & Admiraal, W. F. (2009). Streaming video to enhance dance education students' reflection in dance education. Computers & Education, 52(1), 169-176.
Leijen, Ä., Lam, I., Simons, P. R. J., & Wildschut, L. (2009). Difficulties teachers report about students' reflection: lessons learned from dance education. Teaching in Higher Education, 14(3), 315-326.
Overige resultaten
Lam, I. (2009). ICT competences of students in higher education in Europe.. Abstract from EARLI 2009, Amsterdam.
2008
Wetenschappelijke publicaties
Lam, I., & Ritzen, M. (2008). The ne(x)t generation students: needs and expectations. 32-35. Abstract from ONLINE EDUCA BERLIN 2008, Berlin.
2007
Wetenschappelijke publicaties
Lam, J. I., Sligte, H. W., Wijers, M. M., Jonker, V. H., & Simons, P. R. J. (2007). Uitgeverij Malmberg en haar nieuwe missie: blended leerconcepten. IVLOS, Freudenthal Instituut, Universiteit Utrecht / SCO-Kohnstamm Instituut, Universiteit van Amsterdam.
Leijen, Ä., Lam, I., Wildschut, L., & Simons, P. R. J. (2007). Understanding reflection in practical dance classes. 244-245. Abstract from EARLI 2007, Budapest.
Leijen, Ä., Lam, I., Wildschut, L., & Simons, P. R. J. (2007).
Understanding the pedagogical practices of reflection in tertiary dance education. 34. Abstract from 10th Conference of the Junior Researchers of EARLI (JURE), Budapest.
http://earli2007.hu/media/jure/abstracts_paper_jure2.pdf 2006
Vakpublicaties
Lam, I., Rubens, W.
, & Simons, P. R. J. (2006).
Hebben elektronische leeromgevingen hun langste tijd gehad of toch niet? THeMA : Tijdschrift voor Hoger Onderwijs & Management,
13(2), 35-39.
http://www.te-learning.nl/arttoekomstelo.pdf 2005
Wetenschappelijke publicaties
Lam, I., Akkerman, S., ter Horst, S., de Laat, M., & Monachesi, P. (2005). Blended beleid voor blended learning. (e-Learning Research Reeks ed.) Stichting SURF.
Vakpublicaties
de Jong, Y., Lam, I., & Admiraal, W. (2005). Evaluatie van Blackboard en WebCT Vista onder docenten van de Universiteit Utrecht (voorjaar 2005). UU IVLOS.
Overige resultaten
Zitter, I. I., Rubens, G. F. L. M., & Lam, J. I. (2005). Ontwerpregels voor multiprofessioneel, competentiegericht onderwijs in de gezondheidszorg. 169-171. Abstract from ORD 2005, Gent.
Admiraal, W., Akkerman, S., & Lam, I. (2005). Practitioner views on continuing professional development in ICT in education: teachers' workplace learning and workplace affordances. Abstract from Sixth International Conference on HRD Research & Practice Across Europe, Leeds, England.
de Jong, Y., Lam, I., & Admiraal, W. (2005). Evaluatie van electronische leeromgevingen (ELO's) in de lerarenopleiding: een ontwerp van een instrument om de aansturing van het leerproces in ELO's te evalueren. 440-442. Abstract from ORD 2005, Gent.
2004
Wetenschappelijke publicaties
Akkerman, S., Lam, I., & Admiraal, W. (2004). They understand what it takes - A pioneers' view on teachers' professional development. In C. Vrasidas, & G. V. Glass (Eds.), Online professional development for teachers (pp. 249-264). (Current perspectives on applied information techniques). Information Age Publishing Inc.
Vakpublicaties
Lam, I., van de Groep, J. A. H., Admiraal, W., Akkerman, S., Buijs, I., & ter Horst, S. (2004). ILAB Dutch national report. IVLOS, Universiteit Utrecht.
Overige resultaten
Admiraal, W., de Jong, Y., Lam, I., & Hughes, J. (2004). Models and tools for evaluation of e-learning in higher education. 82. Abstract from ORD 2004, Utrecht.
de Jong, Y., Lam, I., & Rubens, W. (2004). The evaluation of E-Learning - What we can learn from the exisiting literature and research. 61. Abstract from ECER 2004, Rethymnon, Crete.
2003
Wetenschappelijke publicaties
Midoro, V., Bocconi, S., Pozzi, F., Repetto, M., Sarti, L., Admiraal, W., Akkerman, S., Dixon, J., Lam, I., Martin, A., Gjørling, U., Poulsen, L., Rosenbeck, C., Sancho, J., & Pitsaki, I. (2003). School innovation, ICT and pioneer teachers. In V. Midoro, & W. Admiraal (Eds.), Pioneer teachers. A key factor in European school innovation (pp. 9-16). Edizioni Menabò Didattica.
Admiraal, W., Akkerman, S., & Lam, I. (2003). Teachers competencies and professional development from a pracitioners view. In V. Midoro, & W. Admiraal (Eds.), Pioneer Teachers. A key factor in European school innovation (pp. 57-72). Edizioni Menabò Didattica.
Vakpublicaties
Admiraal, W., Albarracin, D., Alonso, C., Bocconi, S., Dixon, J., Giró, X., Gjørling, U., Hernández, R., Lam, I., Martin, A., Midoro, V., Morales, M. J., Pitsaki, I., Poulsen, L., Pozzi, F., Repetto, M., Rosenbeck, C., Sancho, J., Sarti, L., & Trentin, G. (2003). Building a european lifelong learning system on ICT in education for pioneer teachers. ULEARN.
2002
Wetenschappelijke publicaties
Lam, J. I., & Markenhof, A. T. (2002). Student-centred learning in a telematic learning environment. In D. Watson, & J. Anderson (Eds.), Networking the learner. Computers in education (pp. 29-38). Kluwer Academic Publishers.
Vakpublicaties
Lam, J. I. (2002). Trends en aanbevelingen. In P. Gorissen, & J. I. Lam (Eds.), EDUCAUSE 2002: Juggling opportunities in collaborative environments (pp. 6-8). SURF Educatie<F>.
Lam, J. I., & Markenhof, A. T. (2002). PreScriptum: een praktijkvoorbeeld van transformatie. TINFON, 11(1), 4-7.
Gorissen, P., & Lam, J. I. (2002). EDUCAUSE 2002: Juggling opportunities in collaborative environments. SURF Educatie<F>.
Lam, J. I., Nab, J., Noordewier, S., & van Tartwijk, J. W. F. (2002). Evaluatie invoering Blackboard bij de Faculteit Sociale Wetenschappen (UU). In B. Cordewener, J. van de Gruiter, & I. Keijsers (Eds.), ICT in het onderwijs vanuit studentenperspectief. Surf Educatie (pp. 48-55). Stichting SURF.
Overige resultaten
Pilot, A., van Geloven, M. P., Lam, J. I., van Tartwijk, J. W. F., & Veen, W. (2002). ICT-innovation in Higher Education: differences in key issues between disciplines. 285-290. Abstract from Unknown event, Asilomar, USA.
2001
Wetenschappelijke publicaties
van Tartwijk, J. W. F., Pilot, A., Veen, W., van Geloven, M. P.
, & Lam, J. I. (2001).
ICT-gebruik in het hoger onderwijs: verschillen per sector.
Tijdschrift voor Hoger Onderwijs,
19(2), 130-144.
https://dspace.library.uu.nl/bitstream/handle/1874/22637/tartwijk-ict-gebruik%2520in%2520het%2520hoger%2520onderwijs.pdf?sequence=2 Vakpublicaties
Lam, J. I., Nab, J., Noordewier, S., & van Tartwijk, J. W. F. (2001). Evaluatie invoering Blackboard Faculteit Sociale Wetenschappen. IVLOS, Universiteit Utrecht.
van Tartwijk, J. W. F., Pilot, A., Veen, W., van Geloven, M. P., & Lam, J. I. (2001). Het ICT- & onderwijsprofiel van de sectoren van hoger onderwijs. Tijdschrift voor Hoger Onderwijs, 19(2), 130-144.
Overige resultaten
Lam, J. I., & Markenhof, A. T. (2001). Student-centred learning in a telematic learning environment. 59. Abstract from 7th IFIP World Conference on Computers in Education, Copenhagen, Denmark.
2000
Vakpublicaties
Lam, J. I., & Markenhof, A. T. (2000). PreScriptum. Een telematische cursus over de probleemstelling als basis van een onderzoeksopzet. UU IVLOS.
Overige resultaten
van Tartwijk, J. W. F., Pilot, A., van Geloven, M. P., & Lam, J. I. (2000). Profielen van ICT-gebruik, motieven en knelpunten van de sectoren van hoger onderwijs. Abstract from Unknown event, Asilomar, USA.
Markenhof, A. T., Lam, J. I., & Ossebaard, M. E. (2000).
PreScriptum. Een telematische cursus over de probleemstelling als basis van een onderzoeksopzet. Software, IVLOS.
http://www.ivlos.uu.nl/ps/ 1994
Wetenschappelijke publicaties
Lam, J. I. (1994). De mythe van het 'lege nest'. Over echtpaarrelaties als de kinderen het huis uit zijn. [Doctoral thesis 1 (Research UU / Graduation UU), Faculteit Sociale Wetenschappen].