Dr. Marjolein Verhoeven

  • Opmaat: Nederlandse normen voor de Bayley III
  • STAP: Studie naar aandacht bij matig te vroeg geboren kinderen
  • Ontwikkeling van de Comprehensive Early Childhood Parenting Questionnaire (CECPAQ): een multi-domein opvoedvragentlijst voor ouders van baby's, peuters en kleuters
  • Het samenspel tussen opvoedcompetentie, ouderlijke attributies en opvoedgedrag en hun relatie met kinduitkomsten
Projecten
Project
Promoting the reading-writing nexus: how teachers can guide students in becoming academic writers across the curriculum 01-09-2023 tot 31-08-2025
Algemene projectbeschrijving

Dit project richt zich op het verbeteren van lees- en schrijfonderwijs en levert een online routekaart op met evidence based materialen en interventies die docenten en studenten kunnen gebruiken. En een visualisatie met kansen en valkuilen in het leertraject voor academisch schrijven. Projectleider: Renske Bouwer. Participerende faculteiten: GW, FSW, REBO, BETA, GEO.

Rol
Uitvoerder
Financiering
1e geldstroom Utrecht Stimuleringsfonds Onderwijs
Afgesloten projecten
Project
Opmaat: Nederlandse normen voor de Bayley-III 01-12-2009 tot 01-09-2014
Algemene projectbeschrijving

De Bayley ontwikkelingsschalen worden wereldwyd gebruikt om de ontwikkeling van baby's en peuters te onderzoeken. Inmiddels is in Amerika de Amerikaanse versie in gebruik. Doel van dit project is om een Nederlandse versie met Nederlandse normen te onwtikkelen: de Bayley-III-NL

Rol
Uitvoerder
Financiering
2e geldstroom - overig
Project
Opmaat: Nederlandse normen voor de Bayley-III 01-12-2009 tot 01-09-2014
Algemene projectbeschrijving

De Bayley ontwikkelingsschalen worden wereldwyd gebruikt om de ontwikkeling van baby's en peuters te onderzoeken. Inmiddels is in Amerika de Amerikaanse versie in gebruik. Doel van dit project is om een Nederlandse versie met Nederlandse normen te onwtikkelen: de Bayley-III-NL

Rol
Uitvoerder
Financiering
2e geldstroom - overig