Publicaties
2022
Wetenschappelijke publicaties
van Alten, D. (2022, Dec 1). Audit report: Teachers Stepping up Their Game in the Face of Extreme Statements: a Qualitative Analysis of Educational Friction When Teaching Sensitive Topics, in: S. Lozano Parra, The School as a Playground for Educational Friction: Understanding Democracy in Dutch Secondary Education, appendix. Utrecht University.
2021
Wetenschappelijke publicaties
2020
Wetenschappelijke publicaties
2019
Wetenschappelijke publicaties
van Alten, D. C. D., & Lozano Parra, S. (2019). Meerstemmige geschiedenis: inclusiviteit in onderwijs over het verleden? Lesgeven over zwarte piet: ervaringen uit de praktijk . Unpublished. In Historicidagen 2019: Inclusieve Geschiedenis
2018
Wetenschappelijke publicaties
van Alten, D. C. D., Janssen, J. J. H. M., Phielix, C., & Kester, L. (2018). Effects of Flipping the Classroom on Learning Outcomes and Satisfaction: a Meta-Analysis: Paper session: Flipped Classroom and MOOCs II. Paper presented at EARLI SIG 6/7, Bonn, Germany.
van Alten, D. C. D., Janssen, J. J. H. M., Kester, L., & Phielix, C. (2018). Self-Regulated Learning prompts in a Flipped History Classroom: effects on Learning Outcomes and Self-Regulated Learning: No-or-not-perfect-data session: Flipped Classroom and MOOCs I. Paper presented at EARLI SIG 6/7, Bonn, Germany.
2017
Wetenschappelijke publicaties
Overige resultaten
van Alten, D. C. D. (2017). Onderwijskundige meta-analyses met een twist. Paper presented at Onderwijs Research Dagen, Antwerpen, Belgium.
van Alten, D. C. D. (2017). De effecten van flipping the classroom op leerprestaties en tevredenheid: een systematische review en meta-analyse. Poster session presented at Onderwijs Research Dagen, Antwerpen, Belgium.