Bas Agricola
B.T.Agricola@uu.nl
Gegenereerd op 2017-03-29 05:33:21


Profiel

Bas Agricola studeerde Voeding en Diëtetiek (1996-2000) aan de Haagse Hogeschool te Den Haag. Hij werkte 8 jaar (2000-2008) als diëtist in verschillende academisch medische centra. In 2006 is hij begonnen als docent aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen bij de opleiding Voeding en Diëtetiek. Hij studeerde Onderwijskunde (premaster 2009-2011; master 2011-2013) aan de Universiteit van Utrecht.

Vanaf augustus 2013 is hij aan de Universiteit Utrecht bezig aan zijn promotieonderzoek naar het effect van scaffolded feedback op de zelfregulatie en expertise ontwikkeling van studenten tijdens docent-student feedbackdialogen. De context bestaat uit voortgangsgesprekken tijdens het schrijven van een bachelorthesis (praktijkgericht onderzoek). Door middel van een explorerende studie en twee experimentele studies zullen kwalitatieve data (video observaties) en kwantitatieve data (via vragenlijsten) worden verzameld en geanalyseerd.

Strategische thema's / focusgebieden
Gegenereerd op 2017-03-29 05:33:21
Alle publicaties
  2016 - Paper
Agricola, Bas, Prins, F.J., van der Schaaf, M.F. & van Tartwijk, J.W.F. (2016). Changes in Students’ Self-regulated Learning, Feedback Perception and Motivation during Undergraduate Research Projects. Paper presented at EARLI SIG1 2016, august 24-26.
  2015 - Paper
Agricola, Bas, Prins, F.J., van der Schaaf, M.F. & van Tartwijk, J.W.F. (2015). Diagnosing students’ understanding: Exploring teacher behaviour during teacher-student dialogues. Paper presented during symposium at EARLI2015, august 25-29..
Agricola, Bas, Prins, F.J., van der Schaaf, M.F. & van Tartwijk, J.W.F. (2015). Diagnosticeer keer op keer. Hoe ziet de scriptiebegeleiding van studenten er uit?. Paper gepresenteerd op Hoger Gezondheids Zorg Onderwijs (HGZO) congres, 19-20 maart..
Agricola, Bas, van der Schaaf, M.F., Prins, F.J. & van Tartwijk, J.W.F. (2015). Students’ self-regulated learning, feedback perceptions and motivation during undergraduate research projects.
Agricola, Bas, van der Schaaf, M.F., Prins, F.J. & van Tartwijk, J.W.F. (2015). Zelfregulerend leren en feedbackpercepties van studenten tijdens begeleidingsgesprekken van de bachelorthesis. Paper gepresenteerd op de Onderwijs Research Dagen (ORD), 17-19 juni..
  2014 - Paper
Agricola, Bas, Prins, Frans, van der Schaaf, Marieke & van Tartwijk, Jan (2014). Diagnosing students’ understanding: Exploring teacher behaviour during teacher-student dialogues. Paper presented at International Fall School of Interuniversity Centre of Educational Sciences (ICO), November 10-14..
Agricola, Bas, Prins, Frans, van der Schaaf, Marieke & van Tartwijk, Jan (2014). Diagnosticeer keer op keer: Hoe contingent is de scriptiebegeleiding van studenten?. Paper gepresenteerd op de Onderwijs Research Dagen (ORD), 11-13 juni..
  2013 - Paper
Agricola, Bas, Prins, Frans & Sluijsmans, D.M.A. (2013). Communiceren van assessment feedback. De impact van mondelinge feedback en interactieformulieren op de perceptie, motivatie en self-efficacy van studenten. Paper gepresenteerd op de Onderwijs Research Dagen (ORD), 29-31 mei..
  2012 - Artikelen
Agricola, Bas, Blind, Peter & Traas, Ellen (2012). Differences in regulation and efficiency of learning between traditional and non-traditional students. Social Cosmos, 3 (2), (pp. 153-169) (17 p.).
  2012 - Paper
Agricola, Bas, Blind, Peter & Traas, Ellen (2012). Verschillen in reguleren van leren en efficiëntie van leren tussen voltijd en deeltijd studenten. Paper gepresenteerd op het Hoger Gezondheids Zorg Onderwijs (HGZO) congres, 22-23 maart .
^ naar boven
Gegenereerd op 2017-03-29 05:33:21
Volledige naam
B.T. Agricola Contactgegevens
Willem C. van Unnikgebouw

Heidelberglaan 2
Kamer E332
3584 CS  UTRECHT

Martinus J. Langeveldgebouw

Heidelberglaan 1
Kamer E332
3584 CS  UTRECHT

Mobiel 062 424 3539
Aanwezigheid
Ma Di Wo Do Vr
Ochtend
Middag
Gegenereerd op 2017-03-29 05:33:21
Laatst bijgewerkt op 16-10-2015