Testimonials

  • Erik Huizen is student Communicatie en organisatie

    Profielfoto Erik van Huizen, Communicatie en organisatie

    “Ik zocht een communicatiemaster die niet alleen gericht was op marketing maar ook ruimte bood voor maatschappelijke vraagstukken, en die ruimte leek hier te bestaan. Ook de lange stage vond ik aanlokkelijk; je doet werkervaring op, en zelfvertrouwen over je professionele kunnen.

    Nu ik er een jaar op heb zitten, blijkt mijn keuze de juiste. Je kiest hier vaak zelf met welke sectoren en vraagstukken je bezig bent. Zo heb ik werkstukken gemaakt over complimenten op de werkvloer tot en met webcare van gemeentes. Ik kijk nu uit naar mijn stage bij ProRail. Die vond ik trouwens door een interviewopdracht in de eerste mastercursus. Een laatste voordeel van deze opleiding is de kleinschaligheid: studenten en docenten leren elkaar echt kennen."

  • Jori Navest is alumna en communicatieadviseur

    Profielfoto Jori Navest, Communicatie en organisatie

    "In de master Communicatie en organisatie was er veel aandacht voor schrijfvaardigheid. Soms was die kritiek op je stukken best wel slikken. Maar ik ben daar nu heel blij mee, want ik ben echt beter gaan schrijven in de master. Ook is er veel aandacht voor onderzoek. Dat is vooral goed voor de analytische vaardigheden die je in je werk later nodig hebt.

    Ik ben nu communicatieadviseur bij HVR Group, een adviesbureau in Den Haag met vijftien adviseurs. Onze missie is om organisaties te helpen communicatiever te worden. Ik werk op dit moment voor vier opdrachtgevers: een groot bedrijf dat onderwijstoetsen maakt, een provincie, een klein juridisch adviesbureau en een ministerie. Dat geeft veel afwisseling. De ene dag ben ik heel praktisch bezig met bijvoorbeeld nieuwsbrieven maken of een social-mediaplanning, de andere dag ben ik meer strategisch bezig door voor een organisatie de reputatie onder verschillende stakeholders in kaart te brengen. Daarvoor hebben we een instrument ontwikkeld dat in één oogopslag helder maakt waar stakeholders zich bevinden op het strategisch speelveld, van stille opponent tot zichtbare medestander. Als zich in de bijbehorende media-analyses een probleem voordoet, kunnen we daar soms op reageren door een communicatiemiddel te maken zoals een persbericht of een factsheet. Op zo'n moment combineer je praktisch en strategisch werk."

  • Sophie van der Zee is online marketeer

    Profielfoto Sophie van der Zee, alumna Communicatie en organisatie

    Sophie werkte tot september 2014 als Online Marketeer bij Rocket Prospects en sinds die tijd voor Eliza was Here.

    “Teksten hebben me altijd meer geïnteresseerd dan mondelinge communicatie. Het effect dat je met tekst teweeg kunt brengen, vind ik fascinerend. Omdat ik graag de theorie toegepast wilde zien op de praktijk, dus de communicatie in organisaties en bedrijven, koos ik voor de master Communicatie en organisatie.

    In mijn werk bij Rocket Prospects was ik verantwoordelijk voor het in de markt zetten van diverse vergelijkingswebsites. Hiervoor deed ik alle voorkomende werkzaamheden, van het schrijven en verspreiden van persberichten tot het identificeren en realiseren van partnerships. Verder schreef ik SEO-teksten (Search Engine Optimalisation, red.) voor de verschillende websites. Daarnaast hield ik enquêtes onder consumenten en verwerkte ik de resultaten daarvan tot pers- en nieuwsberichten. Alle werkzaamheden waren erop gericht om de Google-rankings van de verschillende websites te verhogen of te behouden.

    Kenmerkend en leuk aan mijn baan is de diversiteit: communicatie komt in allerlei vormen en plaatsen voor. En telkens geldt dat de manier waarop je iets brengt een boodschap kan maken of breken. Het liefst wil ik nog meer leren in de talrijke, diverse marketing- en communicatievakgebieden. Binnenkort begin ik aan een nieuwe uitdaging: ik ga de online marketing verzorgen voor reisorganisatie Eliza was here.” 

  • Pieter de Winter werkt als adviseur bij Loo van Eck Communicatie

    Profielfoto Pieter de Winter, alumnus Communicatie en organisatie

    “Na mijn bachelor Nederlands zocht ik een master waarmee ik mijn passie voor taal kon omzetten in relevant en praktijkgericht werk. Ik koos daarom Communicatie en Organisatie, omdat deze opleiding ook vakken aanbood met de Utrechtse School voor Bestuurs- en Organisatiewetenschappen.  

    Tijdens de master tipte een studiegenoot mij voor een vacature bij Loo van Eck. Een telefoontje en twee gesprekken verder tekende ik het contract – er was een duidelijke klik. Bovendien was Loo van Eck me ook niet onbekend: tijdens de master maakte ik al kennis met één van de directeuren tijdens zijn presentatie.

    Bij Loo van Eck adviseer ik uiteenlopende organisaties op het gebied van mondelinge, schriftelijke en digitale communicatie bij communicatieverandertrajecten. Ik leid medewerkers op en ontwikkel communicatieproducten, zoals e-learningmodules en whiteboardanimaties. De functie is veelzijdig en afwisselend. Ik mag bij grote, kleine, bekende en onbekende organisaties in de keuken kijken én meedenken hoe het anders en beter kan.

    Tijdens mijn master heb ik kritisch leren denken en analytisch denkvermogen ontwikkeld. In mijn functie is dit handig, omdat helder communiceren vaak een lastige puzzel is. Niet alleen wil je een boodschap goed verwoorden, je moet ook de politieke systemen in organisaties aan kunnen voelen! Daarnaast is helder communiceren sowieso een gewilde competentie in het bedrijfsleven. Want kun je jezelf of je verhaal goed presenteren, dan heb je een streepje voor op anderen.”

  • Corinne Brouwer werkt als zelfstandig tekstschrijver en schrijftrainer

    Profielfoto Corinne Brouwer, alumna Communicatie en organisatie

    Corinne heeft haar eigen tekstbureau opgericht: Brouwer Context.

    “Tijdens mijn studie ben ik begonnen als zzp’er. Ik schrijf teksten, geef schrijftraining, stel communicatiestrategieën op en geef communicatie-advies aan verschillende bedrijven door het hele land. Deze master zag ik als een kans om me verder te ontwikkelen op het gebied van onderzoek naar teksten en lezers.

    Een belangrijke vaardigheid die mijn master heeft geboden, en die mij een voorsprong geeft, is mijn academisch denkvermogen. Zo sta ik altijd open voor onderzoek, in welke vorm dan ook. Met die opgedane kennis kun je sterke teksten schrijven.

    Het uitdagende aan mijn werk is natuurlijk de factor ‘ondernemen’, wat ruimte biedt tot persoonlijke ontwikkeling en groei. Daarnaast schrijf ik veel voor online media. Ik volg de ontwikkelingen op dat gebied op de voet en ik merk dat er nog veel te winnen valt als het gaat om digitale teksten, voor bedrijven én de wetenschap.

    Opdrachten komen vooral via via bij mij terecht. Een goed netwerk en tevreden opdrachtgevers zijn daarom heel waardevol. Mijn tip: bezoek netwerkbijeenkomsten en vertel iedereen die je tegenkomt waar je mee bezig bent. Zo doe je veel contacten op. Vroeger of later zullen die contacten goud waard zijn.”