Omgaan met (sociale) media in de publieke sector

© iStockphoto.com/1045950820

Professionals in de publieke sector krijgen regelmatig met media te maken. Denk aan maatregelen in het kader van de energietransitie, de opening van een nieuw AZC, of de uitloop van een infrastructureel project. Er staan belangen op het spel, emoties kunnen hoog oplopen, en maatschappelijke risico’s worden duidelijk. 

In deze cursus bekwaam je je met de meest recente inzichten in de werking van journalistieke en sociale media en hun wisselwerking met de publieke sector. Ook leer je op welke manieren je strategisch gebruik kunt maken van media. Onmisbaar wanneer je werkt aan beleid, of in de uitvoering bij een publieke organisatie, in een adviserende, management- of leidinggevende functie.
 

  • Bestemd voor: professionals in de publieke sector die regelmatig met media-aandacht te maken hebben, maar zelf geen communicatie-achtergrond hebben. De leergang is relevant voor professionals in het advies, beleid en in de uitvoering en op gemeentelijk, regionaal en landelijk niveau.
  • Startmoment: Datum volgt 
  • Tijdsinvestering: 4 tweewekelijkse bijeenkomsten op vrijdag
  • Locatie: centrum van Utrecht
  • Aangeboden door: Executive onderwijs Recht, Economie, Bestuur en Organisatie
  • Prijs: €2500,-

Er zijn nog geen data bekend, maar als je je gegevens achterlaat, geven we je een seintje. 

Houd mij op de hoogte

Meer informatie

Vragen?

Neem gerust contact op met Hanneke Plugge via OvP.binnenstad@uu.nl. Wij helpen je graag.