Bloggen over Onderzoek

Studenten krijgen een korte instructie over het schrijven van een blog, een beoordelingsrubric en een instructie over het geven van feedback.

Aims

Na afloop van deze cursus is de student in staat om: 

  • een rechtsgebiedoverstijgende casus met maatschappelijke impact te bekijken vanuit het strafrecht en het civiele aansprakelijkheidsrecht;
  • aan de hand van die casus verbanden te trekken en vergelijkingen maken tussen het strafrecht en het civiele aansprakelijkheidsrecht (analyse);
  • knelpunten te benoemen die voortvloeien uit die analyse van het strafrecht en het civiele aansprakelijkheidsrecht; 
  • te beoordelen in hoeverre het strafrecht en het civiele aansprakelijkheidsrecht voldoen aan de doelen in die vakgebiedoverstijgende casus (evaluatie).

Final product

Blog post. 

Assessment criteria

  • Centrale vraag
  • Inhoud
  • Argumentatie
  • Structuur
  • Creativiteit
  • Taalgebruik en stijl
  • Wetenschappelijke informatievergaring en waardering
  • Professionele attitude

Description of the example

De opdracht is bedoeld voor tweedejaars bachelor ULC-studenten. Bij het ULC verdiepingsonderwijs materieel strafrecht en verbintenissenrecht schrijven de studenten een blog en beoordelen ze de blog van medestudenten. De ervaringen zijn positief. Tip: goed uitleggen wat je van ze verwacht. Dit is een andere opdracht dan die ze gewend zijn voorgeschoteld te krijgen, niet te snel ervan uitgaan dat ze wel weten wat de bedoeling is.

More information / Contact

Dr. Antoinette Bakker (e.c.a.bakker@uu.nl)