Dubbele bachelor

Twee diploma's in drie jaar.

In Utrecht kun je de bachelor Wiskunde combineren met drie andere bachelors:

• Dubbele bachelor Wiskunde en Natuur- en Sterrenkunde
  • Dubbele bachelor Wiskunde en Informatica
  • Dubbele bachelor Wiskunde en Economics and Business Economics

Met de dubbele bachelor haal je twee bachelordiploma's in drie jaar. Door de combinatie van vakgebieden biedt de dubbele bachelor meer diepgang en zeer ruime toekomstmogelijkheden. Deze programma’s zijn geschikt voor ambitieuze studenten die zich snel willen ontwikkelen.

Bij een dubbele bachelor volg je in drie jaar 45 extra studiepunten bovenop de reguliere 180. Dit komt ongeveer neer op 8 uur extra studielast per week.

De dubbele bachelor Wiskunde en Natuur- en Sterrenkunde biedt een uitstekende basis voor studenten met interesse in theoretische natuurkunde, variërend van de theorie van elementaire deeltjes tot theorieën over het ontstaan van het heelal, met interesse in klimaatwetenschappen en met interesse in theoretische onderwerpen in de wiskunde, zoals algebra, differentiaalmeetkunde en dynamische systemen.

De dubbele bachelor Wiskunde en Informatica is interessant als je structuren wilt ontrafelen en problemen wilt analyseren met behulp van logische gedachtestappen, die je vervolgens in een ontwerp of computerprogramma vormgeeft.

In de dubbele bachelor Wiskunde en Economics and Business Economics leer je zowel abstract wiskundig redeneren als de economische manier van denken, waardoor je goed bent voorbereid op een breed scala aan masterprogramma’s op het gebied van (financiële) Wiskunde, Economie, Econometrie, Datawetenschappen en andere multidisciplinaire masterprogramma’s.

Ik heb voor de dubbele bachelor wiskunde-natuurkunde gekozen omdat het me een grote uitdaging leek en bovendien aansloot bij mijn interesses.
Suzanne van der Meijden, student Wiskunde
Meeloopdagen

Elke dubbele bacheloropleiding heeft een andere organisatie van de meeloopdag. Als je de dubbele bachelor Wiskunde & Natuur-en sterrenkunde wilt gaan doen, volg je één meeloopdag die speciaal ontwikkeld is voor de dubbele bachelor. Als je de dubbele bachelor Wiskunde & Informatica of Wiskunde en Economics and Business Economics wilt gaan doen, volg je twee meeloopdagen - één bij Wiskunde en één bij Informatica of bij Economics and Business Economics.

Samen met Matching proberen we je op deze manier zo goed mogelijk voor te bereiden op je studie.

Inschrijven

Als je je wilt inschrijven voor de dubbele bachelor, moet je je voor beide bachelors apart inschrijven. Je volgt dus twee keer de procedure in Studielink.

Matching

Wil je de opleiding Wiskunde combineren met een van de studies Natuur- en sterrenkunde, Informatica of Economics and Business Economics dan moet je naast de online matching bij Wiskunde ook meedoen aan die van Natuur- en sterrenkunde, Informatica of Economics and Business Economics. Per opleiding lever je één matchingsformulier in en neem je deel aan de online matchingsactiviteit.