Dubbele bachelor

Twee diploma's in drie jaar.

In Utrecht kun je Wiskunde combineren met Natuur- en sterrenkunde of met Informatica. Met de dubbele bachelor haal je dan uiteindelijk twee bachelordiploma's in drie jaar.

Wat houdt het dubbele programma precies in?

In totaal bestaat de dubbele bachelor Wiskunde & Natuur-en sterrenkunde uit 225 EC en de dubbele bachelor Wiskunde & Informatica uit 217,5 EC. Dit zijn 45 respectievelijk 37,5 EC meer dan in het normale bachelorprogramma. Vaak volg je als dubbele bachelorstudent drie vakken per periode i.p.v. twee vakken. Dat betekent dat je in plaats van 40 uur per week, 50-60 uur per week aan je studie kwijt bent.

De dubbele bachelor Wiskunde-Natuurkunde biedt de brede toekomstmogelijkheden van beide bachelors en biedt door de combinatie een grotere diepgang. Het programma is geschikt voor ambitieuze studenten die een snelle ontwikkeling willen doormaken. Voor meer informatie over het studieprogramma Wiskunde & Natuur-en sterrenkunde, klik hier.

De dubbele bachelor Wiskunde-Informatica is interessant als je structuren wilt ontrafelen en problemen wilt analyseren met behulp van logische gedachtestappen die je vervolgens in een ontwerp of computerprogramma vormgeeft.Voor meer informatie over het studieprogramma Wiskunde & Informatica, klik hier.

Bij alle dubbele bachelorprogramma's houden de opleidingen rekening met elkaars roostering. Je hoeft dus nooit bang te zijn dat vakken met elkaar overlappen.

Meeloopdagen

Elke dubbele bacheloropleiding heeft een andere organisatie van de meeloopdag.

Als je de dubbele bachelor Wiskunde & Natuur-en sterrenkunde wilt gaan doen, volg je één meeloopdag die speciaal ontwikkeld is voor de dubbele bachelor.

Als je de dubbele bachelor Wiskunde & Informatica wilt gaan doen, volg je twee meeloopdagen - één bij Wiskunde en één bij Informatica.

Samen met Matching proberen we je op deze manier zo goed mogelijk voor te bereiden op je studie.

Matching

Natuurlijk kun je niet op twee plekken tegelijk zijn. Als je een dubbele bachelor wilt doen, ga je daarom naar één van de twee matchingsactiviteiten (of die van de ene bachelor of de andere). Deze geldt dan voor beide opleidingen. Je mag zelf kiezen naar welke van de twee opleidingen je gaat. Wél moet je per opleiding een matchingsformulier inleveren. In de meeste gevallen maak je per opleiding de huiswerkopdracht ter voorbereiding op de matchingsactiviteit.

Inschrijven

Als je je wilt inschrijven voor de dubbele bachelor, moet je je voor beide bachelors apart inschrijven. Je volgt dus twee keer de procedure in Studielink.