Rechten studeren met een hbo-propedeuse

Je hebt je hbo-propedeuse diploma gehaald en je denkt erover rechten te studeren aan de UU?

In Utrecht biedt een hbo-propedeuse diploma rechtstreeks toegang tot de universitaire bachelor Rechtsgeleerdheid.

Enkele veelgestelde vragen

'Ik wilde meer verdieping en keuze in carrièremogelijkheden'

Marilène Floor

Na lang twijfelen over mijn studiekeuze begon ik aan de opleiding HBO-Rechten. Dit bleek al snel goed te bevallen, maar ook wilde ik meer verdieping en keuze in carrièremogelijkheden. Daarom ben ik na het behalen van mijn propedeuse, naar de Universiteit Utrecht gegaan om hier Rechtsgeleerdheid te studeren.

De gezellige stad Utrecht, betrokken docenten en het uitdagende en verbredende onderwijs spraken me gelijk aan. Het wordt hier gewaardeerd als je meer over een onderwerp wil weten, en er zijn tal van opties om buiten je reguliere studieprogramma andere dingen te doen. Denk aan het volgen van een minor, commissies lopen bij de studievereniging, studeren in het buitenland en noem zo maar op.

Zelf volg ik nu de minor criminologie. Je kunt je studieloopbaan dus voor een groot deel zelf inrichten, en dat vind ik tof aan het studeren aan de Universiteit Utrecht. De opties zijn eindeloos!

Marilène Floor is student Rechtsgeleerdheid.